Vitamine & Minerale – La ce folosesc ele?


În toată această fisa doza zilnică recomandată (DZR) se refera la orientările UE, care este utilizat pentru mesele nutritionale pe produsele alimentare.

Cerintele nutritionale sunt adesea usor diferite pentru copii, adolescenti, tineri si in timpul sarcinii si alaptarii.

Adresati-va medicului dumneavoastra sau farmacistului dacă sunteti preocupat de aportul de vitamine.

Vitamine

Vitamina A (retinol) proprietati
Buna pentru Vedere, crestere, pofta de mancare si gust.
Reactii adverse
Orbire-noaptea
DZR 800 micrograme
Surse bune
Ficat, ulei de ficat de cod, morcovi, legume cu frunze verzi, galbenus de ou, margarina, produse lactate si fructe galbene.
Otravire Aceasta vitamina este solubila in grasimi si astfel sunt stocate in organism pentru o lunga perioada de timp, mai ales în timpul sarcinii. Un supradozaj poate fi periculos.
Distrusa de
Acizi grasi.
Vitamina B1 (tiamina) proprietati
Buna pentru Sistemul nervos, digestie, muschi, inima, tesuturile nervoase afectate de consumul de alcool.
Reactii adverse Furnicaturi in degetele de la maini si picioare, confuzie, dificultati in mentinerea echilibrului, pierderea poftei de mancare, epuizare si putere slabita de concentrare.
DZR 1.4mg
Surse bune Ficat, drojdie de bere, galbenus de ou, cereale, carne rosie, nuci si germeni de grau.
Otravire Nici un pericol. Se dizolva in apa, astfel incat orice exces este trecut in urina.
Distrusa de Temperaturi ridicate, alcool si cafea.
Vitamina B2 (riboflavina) proprietati
Buna pentru Crestere, piele, unghii, păr, buzele si limba sensibile, vedere, defalcarea de proteine​​, grasimi si carbohidrati.
Reactii adverse Mancarimi si ochii iritati, membranele mucoase (mancarime nas, gura, gat) si colturi de buze crapate.
DZR 1.6mg
Surse bune Lapte, ficat, drojdie de bere, branza, legume cu frunze verzi, peste.
Otravire Nici un pericol. Se dizolva in apa, astfel incat orice exces este trecut in urina.
Distrusa de Alcoolul şi lumina (acest lucru este pentru ca cutiile de carton de lapte sunt mai bune decat sticlele).
Vitamina B6 (piridoxina) proprietati
Buna pentru Prevenirea de afectiuni ale pielii, probleme cu nervii, ajuta corpul sa absoarba proteine ​​si carbohidrati.
Reactii adverse Inflamatie a pielii.
DZR 2 mg – femeile care iau pilule contraceptive ar putea avea nevoie de mai mult
Surse bune Peste, banane, carne de pui, carne de porc, cereale integrale si fasole uscata.
Otravire Poate provoca probleme nervoase, in doze mari. Dovada este in conflict cu privire la doza maxima in condiţii de siguranţă, aşa ca urmati sfatul medicului inainte de a depasii ADR.
Distrusa de Pilula contraceptiva, produse alimentare prajite sau fierte, alcool si estrogen (hormon feminin).
Vitamina B12 (cobalamina) proprietati
Buna pentru Pentru a face sange rosu si in formarea nervilor
Reactii adverse Oboseala si lene, furnicaturi si amorteli in maini / picioare, probleme de memorie si anemie.
DZR 1 microgram
Surse bune Oua, crustacee, carne de pasare, carne, ficat, lapte, branza si cereale fortificate.
Otravire Nici un pericol. Se dizolvă în apă, astfel încât orice exces este trecut în urină.
Distrusa de Apa, lumina soarelui, alcool, estrogen şi pastile de dormit.
Vitamina C (acid ascorbic) proprietati
Buna pentru Imunitatea sistemului de aparare, protecţie de virusi si bacterii, vindecarea ranilor, reducerea colesterolului, durata de viata a celululelor şi prevenirea scorbutului.
Reactii adverse Oboseala, sangerari ale gingiilor si vindecarea lenta a ranilor.
DZR 60mg
Surse bune Fructe citrice, kiwi, fructe de padure, rosii, conopida, cartofi, legume cu frunze verzi si ardei.
Otravire Dozele mari pot provoca diaree si greata, de exemplu, 2g/zi. Unii oameni de stiinta au sustinut ca 1000-5000mg pe zi poate afecta ADN-ul vostru.
Distrusa de Fierband alimente, lumina, fumatul şi căldură.
Vitamina D proprietati
Buna pentru Oase si dinti puternici.
Reactii adverse Dinti nesanatosi, osteomalacie (cauzează slabirea oaselor), rahitism la copii.
DZR 5 micrograms
Surse bune Lumina soarelui (acţiunea razelor solare asupra pielii permite corpului nostru sa produca vitamina D), ulei de ficat de cod, sardine, hering somon, ton, lapte si produse lactate.
Otravire Aceasta vitamina este solubila in grasimi, astfel se poate acumula in organism. Supradoze sunt periculoase, dar exista o variabilitate larga in nivelul toxic, de exemplu, 400IU pentru copii.
Distrusa de Ulei Mineral.
Vitamina E (tocoferol) proprietati
Buna pentru Combaterea toxinelor – vitamina E este un antioxidant puternic.
Reactii adverse Slabirea muschilor si probleme de fertilitate.
DZR 10mg
Surse bune Nuci, boabe de soia, ulei vegetal, broccoli, varza, spanac, produse integrale şi ouă.
Otravire
Efect potential cu warfarina risc crescut de sangerare, mai mult de 400IU/day poate creşte riscul de insuficienta cardiaca si deces, in boala pe termen lung.
Distrusa de Caldura, oxigen, inghet, fier si clor.
Acid folic proprietati
Buna pentru Producţia de celule roşii din sânge. Este esential, in primele trei luni ale sarcinii, pentru a preveni defectele congenitale, cum ar fi spina bifida, palatoschizis sau buzei.
Reactii adverse Oboseala din cauza oboselii si anemie.
DZR 200 de micrograme. Femeile care intentioneaza sa conceapa ar trebui sa ia zilnic un supliment de 400mcg, de continuat în primele 12 saptamani de sarcina.
Surse bune Morcovi, drojdie de bere, ficat, ou, galbenusurile, pepene galben, caise, dovleac, avocado, fasole, secară şi legume cu frunze verzi.
Otravire Nici un pericol. Se dizolva in apa, astfel încât orice exces este trecut în urină.
Distrusa de Apa, lumina soarelui si caldura.

Minerale

Calciu
Buna pentru Dinti si oase mai puternice, functionarea nervilor, contractia musculara, coagularea sângelui.
Reactii adverse Dinţi slabi şi oase fragile.
DZR 800mg
Surse bune Lapte, branza, unt, iaurt si legume cu frunze verzi.
Otravire Dozele mari poate duce la dureri de cap, dureri de stomac, tensiune arteriala ridicata si diaree. Excesul de calciu poate fi depus ca si pietre la rinichi si in vezica biliara. Acesta a fost legata de un risc crescut de atac de cord in cercetarile recente.
Fier
Buna pentru Celulele rosii din sange si functiile musculare, celule albe din sange si sistemul imunitar.
Reactii adverse Oboseală, iritabilitate, dificultăţi de concentrare.
DZR 14mg
Surse bune Carnea rosie, pestele gras, galbenusul de ou, legume cu frunze verzi, nuci, cereale integrale.
Otravire Fierul este depozitat în organism iar doze mari (peste 17mg) pot duce la constipatie, varsaturi, greata si diaree. Doze foarte mari pot fi fatale.
Magneziu
Buna pentru Conversie a energiei din alimente, repararea celulelor, construirea oaselor puternice, dinti si muschi si reglarea temperaturii corpului.
Reactii adverse Spasme musculare, si a fost asociat cu boli de inima, diabet zaharat, hipertensiune arteriala si oase slabe.
DZR 300mg
Surse bune Legume cu frunze verzi, cereale integrale si nuci
Otravire Dozele mari pot provoca diaree.
Zinc
Buna pentru Sistemul imunitar, defalcarea de proteine​​, grasimi si carbohidrati.
Reactii adverse Leziunile de pe piele, ochi şi în gât, pierderea gustului şi mirosului, caderea parului, diaree, vindecarea lenta a ranilor si probleme de crestere la copii.
DZR 15mg
Surse bune Carne, crustacee, lapte de orez brun si cereale integrale.
Otravire Doze mari pot duce la crampe de stomac, greata si varsaturi, 100 mg pe zi, este recomandat curent limita maximă de zi cu zi

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?