Top 5 fructe bogate in fibre


Pere

Vrei o multime de fibre intr-un fruct gustos, sanatos, si cu putine calorii? Atunci mananca o para. Perele se situeaza in topul fructelor bogate in fibre, cu aproximativ 6 grame de fibre intr-o singura para mijlocie. O para indeplineste aproape un sfert din necesarul de fibre zilnic. Perele contin fibre solubile si insolubile. Ambele tipuri ajuta la digestie, in timp ce fibrele solubile, de asemenea, ajuta la reducerea colesterolului. Cand mananci o para, pastreaza coaja pentru ca cele mai multe fibre se gasesc in coaja fructului. Perele sunt perfecte ca o gustare sanatoasa, sau le poti adauga la salata ta preferata pentru a-i oferi putina dulceata naturala. Pentru un desert delicios si hranitor, incercati sa fierbeti jumatati de pere in apa, zahar brun, si vin rosu.

Mango

Mango sunt nu numai dulci si zemoase, acestea sunt, de asemenea, un centru de putere nutritionala. O cana de mango este o sursa buna de fibre, oferind 12% din nevoile de zi cu zi. Mai mult de atat, mango este un adevarat „superfruct” – plin de antioxidanti si cu peste 20 de vitamine si minerale diferite – toate in doar aproximativ 100 de calorii per portie! Te poti bucura de mango pentru micul dejun, pranz, cina sau o gustare. Pentru a vedea daca fructul de mango este copt, cand il alegi incearca sa-l strangi putin. Daca fructul este catusi de putin moale inseamna ca e gata de mancat, daca este foarte rigid il mai poti lasa cateva zile in camara sa se coaca. Faptul ca un fruct de mango este rosiatic nu inseamna ca este si copt sau bun de mancat.

Mere

Un mar mare are aproximativ 5 g de fibre per portie – acest lucru poate ajuta la mentinerea sistemului digestiv si apetitului sub control. Merele contin un tip de antioxidanti, numiti polifenoli. Antioxidantii au dovedit a avea beneficii cardiovasculare si anti-cancer. Cercetari recente indica faptul ca pectina de mere (o fibra solubila gasita in mere), poate avea un efect de protectie impotriva cancerului de colon. Merele sunt o gustare perfecta, portabila – le poti manca oricand, oriunde. Chiar daca mananci un mar pe zi, probabil ca nu te vei plictisi de acest fruct, deoarece exista peste 7.500 de soiuri de mere din intreaga lume! Adauga felii de mere la o salata proaspata sau un sandwich, sau incepe ziua cu clatite din cereale integrale si mere, facute in casa!

Capsune

Capsuna este un delicios fruct crescut in fibre, cu multe beneficii pentru sanatate. Doar o ceasca contine 3 g de fibre. O portie de capsuni (aproximativ 8 fructe de padure) furnizeaza, de asemenea, mai multa vitamina C decat o portocala – oferind 160% din nevoile de zi cu zi! Capsunile contin, de asemenea, alte elemente nutritive esentiale, cum ar fi acid folic, potasiu, magneziu si vitamina K. In plus, ele sunt o mare sursa de antioxidanti care lupta impotriva bolilor . Capsunile adauga dulceata si textura in orice salata, si sunt un ingredient preferat in piureuri. Cauti un desert special, dar simplu? Scufunda capsuni in ciocolata neagra pentru o gustare perfecta.

Zmeura

O cana de fructe de zmeura ofera 8 g de fibre in doar 50 de calorii! Sunt, de asemenea, bogate in vitamina C si o sursa buna de acid folic. Zmeura contine mai multi fitonutrienti importanti, inclusiv antocianine, un compus natural care le da culoarea rosie. Cercetarile indica faptul ca acest antioxidant puternic, elimina radicalii liberi, ajutand la prevenirea imbatranirii celulelor. Antocianinele pot fi, de asemenea, benefice pentru controlul diabetului zaharat si ajuta la prevenirea obezitatii. Zmeura este dulce si delicioasa. Este perfecta consumata ca atare, in salate, antreuri si produse de patiserie.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?