Top 10 alimente cu un continut bogat de potasiu


Potasiul este un nutrient esential, folosit pentru mentinerea echilibrului electrolitului si a apei din organism. O deficienta de potasiu poate cauza stare de oboseala, iritabilitate si hipertensiune (tensiune arteriala ridicata). Supradozajul de potasiu din surse naturale este aproape imposibil, dar daca cineva consuma prea mult potasiu, prin sarurile de potasiu, poate experimenta stari de greata, varsaturi si chiar si atacuri de cord. Potasiul din surse naturale, precum cele enumerate in continuare sunt considerate a fi sanatoase si sigure. Procentajul zilnic de potasiu trebuie sa fie de 3,5 grame.

#1 Plante uscate

Folosite de mult timp datorita proprietatilor medicale, plantele uscate, sunt “ambalate” cu nutrienti si potasiu. Asmatuiul uscat contine cea mai mare cantitate de potasiu, 4,7g la 100g. Este urmat de coriandru uscat, patrunjelul uscat, busuioc uscat, marar uscat, tarhon uscat, turmeric uscat, sofran si oregano uscat.

#2 Avocado

Fructele avocado sunt foarte bune, consumate de exemplu in salate. 100 grame de avocado, ofera 485 mg de potasiu. O cana plina de pireu de avocado contine 1,1g potasiu, iar un fruct avocado intreg (aprx 201 g) contine 975mg.

#3 Boia dulce si praful chili

Fie boia dulce, fie praf chili, acestea fac o figura frumoasa odata adaugate in mancare, dar stiind ca ofera potasiu este un bun motiv sa incepi sa le folosesti. Boiaua dulce ofera cea mai mare cantitate de potasiu : 2,3g /100g si 164mg/lingura de boia, in timp ce praful chili ofera 1,9g potasiu la 100 grame de praf de chili si 153mg/lingura de chili.

#4 Cacao sau ciocolata

Ciocolata neagra este o sursa excelenta de fier si zinc, dar si de potasiu. Praful de cacao pur fara alte grasimi, lapte sau zahar ofera 1,5g de potasiu la 100g cacao, sau 1,3grame la o ceasca, sau 76mg/lingura. Ciocolata neindulcita pentru prajituri ofera 830g/100g sau 241mg/patratel de ciocolata. Ciocolata dulce cu lapte ofera aproximativ 272mg/100g.

#5 Caise uscate, prune uscate, coacaze uscate si stafide

Cele mai obisnuite pentru o gustare, caisele si prunele uscate pot fi de asemenea taiate si folosite intr-o salata. O buna sursa de fibre si multe alte vitamine, caisele ofera 1,9g de potasiu la 100g. 100g de prune ofera 1g de potasiu. Coacazele uscate, asemanatoare la gust cu stafidele ofera 892mg de potasiu la 100g. 100 g de stafide ofera 1,2g de potasiu.

#6 Fistic si alte nuci

Fisticul este o gustare delicioasa, de asemenea des folosit in salate. 100g (aprx 3-4 cesti) de fistic ofera 1g de potasiu. Alte nuci cu un continut bogat de potasiu includ jirul, nucile Ginko bilboa, castane, migdale, alune, caju, nuca de cocos.

#7 Semintele (de dovleac, floarea soarelui si in)

Un aliment popular in Orientul Mijlociu si Asia de Est semintele de dovleac contin 919mg de potasiu la 100g, iar o ceasca de seminte de dovleac ofera 588mg de potasiu. Semintele de floarea soarelui sunt de asemenea o buna sursa de potasiu, oferind 850mg la 100g sau 1,1g la o cana. 100 g seminte de in ofera 813mg de potasiu.

#8 Pestele

Carnea de peste detine foarte multe beneficii asupra sanatatii noastre si sunt de asemenea o buna sursa de potasiu. 100 g somon contine aprx 534mg de potasiu. De asemenea un continut mare de potasiu ofera si tonul, heringul, codul, macroul.

#9 Fasolea

Fasolea alba are cel mai mare continut de potasiu: 100g fasole alba ofera 561mg de potasiu iar o cana de fasole gatita ofera 1g de potasiu. Fasolea alba este urmata de boabele de soia, lintea si fasolea neagra.

#10 Curmalele

Curmalele sunt adesea folosite drept gustare dar si in salatele de fructe. 100g curmale ofera 696mg de potasiu, iar o singura curmala contine 167mg de potasiu.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Connect with Facebook

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes