Smochinele


Native din Orientul mijlociu, smochinele au fost unele dintre primele fructe care s-au cultivat. In prezent, California se afla pe locul 3 in productia mondiala de smochine, dupa Turcia si Grecia.

Smochinele uscate sunt mai populare, decat cele proaspete,deoarece, cele proaspete fiind foarte delicate au tendinta de a se deteriora rapid. Cand alegem smochine proaspete, trebuie sa le selectam pe cele durdulii care au o culoare bogata si profunda, care nu sunt lovite si nu sunt moi. Smochinele coapte, nu trebuie spalate pana nu sunt gata sa fie mancate, si trebuiesc pastrate in frigider, unde pot ramane proaspete pana la 2 zile. Smochinele necoapte, se pastreaza la temperatura camerei, ferite de razele directe ale soarelui.

Beneficiile smochinelor asupra sanatatii includ tratamentul pentru constipatie, indigestie, hemoroizi, diabet, tuse, bronsita si astm. Ajuta de asemeneaa la luarea in greutatea, dupa o boala.

Smochinele sunt fructe de sezon, care se gasesc in partea de vest a Asiei. Cu toate acestea, smochinele uscate sunt disponibile mereu.

Beneficiile smochinelor asupra sanatatii pot fi atribuite prezentei mineralelor, vitaminelor si fibrelor pe care acestea le contin. Smochinele contin vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, calciu, fier, fosfor, magnesiu, sodiu, potasiu si clor.

Cateva din beneficiile supra sanatatii includ:

Previne constipatia: 3 smochine contin 5 grame de fibre. Deci, ajuta la mentinerea sanatatii intestinului si previne contipatia.
Scaderea greutatii: Fibrele pe care smochinele le contin ajuta de asemenea si la reducerea greutatii si sunt recomandate persoanelor ce sufera de obezitate. Aveti grija: smochinele pot duce si la luarea in greutate, in special cand sunt consumate cu lapte.

Scaderea colesterolului: smochinele contin pectina, o fibra solubila. Cand fibra ajunge in sistemul digestiv, „matura” globulele de colesterol si le scoate din organism.
Previn bolile cardiace coronariere: Smochinele uscate contin fenol, Omega-3 si Omega -6. Acesti acizi grasi reduc riscul producerii bolilor cardiace coronariere.
Previne cancerul de colon: Prezenta fibrelor din smochine ajuta la „maturarea” si scoaterea din organism a substantelor cauzatoare de cancer.
Protectie impotriva cancerului de san: Fibrele pe care le contin smochinele ofera protectie impotriva cancerului de san.
Bune pentru pacientii suferinzi de diabet: Frunzele de smochin reduce cantitatea de insulina de care au nevoie pacientii care sunt nevoiti sa faca periodic injectii cu insulina. Smochinele sunt bogate in potasiu, care ajuta la controlarea nivelului de zahar in sange.
Previne hipertensiunea: oamenii sunt obisnuit sa isi i-a necesarul de sodiu din sare. Nivelul scazut de potasiu si crescut de sodiu poate duce la hipertensiune. Smochinele au un continut mare de potasiu si un continut mai scazut de sodiu, de aceea ajuta la prevenirea hipertensiunii.

Consumand 2-3 smochine lasate in lapte, peste noapte si consumate dimineata ajuta la cresterea in greutate.
Intarirea oaselor: Smochinele sunt bogate in calciu, care ajuta la intarirea oaselor.
Pierderea calciului prin urina: Unii oameni care au o dieta ce contine o cantitate mare de sare poate suferi de pierdere a calciului prin urina. Potasiul pe care il contin smochinele ajuta la evitarea acetui efect.
Previne degenerarea maculara: scaderea vederii persoanelor invarsta e datorata degenerescentei maculare. Smochinele, dar si fructele, in general, pot evita aceasta conditie.
Alinarea durerilor de gat: Continutul vascos al smochinelor ajuta la vindecarea si protejarea gatului inflamat.

Smochinele sunt de folos in variate probleme respiratorii inclunzand tusea convulsiva si astmul. Intrucat sunt atat de folositoare pentru sistemul digestiv, ajuta in tratarea constipatiei, indigestiei, durerilor de stomac, etc. Smochinele sunt de asemenea utile pentru febra, dureri de urechi, furunculi, abcese, boli venerice si sunt exclente pentru ficat. Smochinele sunt alimente etrem de alcaline, de aceea ajuta la reglarea pH-ului corpului. Smochinele sunt bogate in flavonoide si polifenoli. Acestia sunt antioxidanti, care previn daunele cauzate de radicalii liberi. Smochinele sunt cunoscute pentru proprietatile laxative. Smochinele au un continut scazut de zahar si grasimi.

Smochinele sunt dulci si moi, iar pasta lor poate fi folosita ca inlocuitor pentru zahar. Smochinele procesate pot fi folosite la placinte, budinci, prajituri si alte produse de panificatie, gemuri si jeleuri.

Precautii: Consumand prea multe smochine poate duce la diaree. Smochinele uscate au un nivel crescut de zahar si pot cauza probleme dentare.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?