Salata Verde


Crocanta salata verde este cea mai cautata leguma cu funze verzi, fie folosita pur si simplu in salate, fie ca e leguma din sandwich-ul tau!

Frunzele emana un lichid laptos cand sunt taiate. Sunt aproximativ 6 soiuri de salata verde cultivate, diferind in culoare, dimensiune si textura. Soiurile de frunze cu gustul mai amar, sunt de fapt mai bogate in anti-oxidanti.

Salata verde este ca o magazie pentru multi fitonutrienti care promoveaza sanatatea si previn bolile.

Salata verde contine foarte multe vitamine. Frunzele proaspete sunt o sursa excelenta de vitamina A si beta-caroten. Doar 100g frunze proaspete de salata verde ofera 247% din necesarul zilnic de vitamina A si 4443 mcg de beta-caroten (Carotenul se transforma in vitamina A in corp; 2mcg de caroten este considerat ca echivalentul a 1 UI de vitamina A). Acesti compusi au proprietati antioxidante. Vitamina A este necesara pentru mentinerea sanatoasa a membranelor mucoase si a pielii, fiind de asemenea esentiala si pentru vedere. Cunsumul de fructe si legume proaspete, bogate in flavonoide, ajuta la protejarea organismului de cancerul pulmonar si a cavitatii bucale.

Zeaxantina (1730 mcg/100) este un carotenoid important pe care il contine salata verde, este absorbit selectiv de macula lutea a retinei, unde se crede ca ofera functii antioxidante si de protectie, acestea oferind protectie impotriva aparitiei degenerescentei maculare.

Salata verde este o sursa bogata de vitamina K, care are rol de a intari masa osoasa, prevenind aparitia oseoporozei. Vitamina K, are de asemenea un rol determinant si in cazul pacientilor care sufera de Alzheimer, prin limitarea daunelor neuronale.

Frunzele proaspete contin mari cantitati de folati si vitamina C. Folatii sunt necesari pentru sinteza ADN-ului si de aceea, sunt vitali in prevenirea defectelor tubului neural a fetusilor, in timpul sarcinii. Vitamina C este un antioxidant puternic; consumul regulat de alimente bogate in vitamina C, ajuta corpul sa dezvolte rezistenta impotriva agentilor infectiosi, pro-inflamatorilor si a radicalilor liberi.

Salata verde contine de asemenea cantitati importante de minerale precum, fierul, calciul, magneziul si potasiul care sunt foarte esentiale pentru metabolismul organismului. Potasiul este un component important a celulelor si a fluidelor din corp, care ajuta la controlul ritmului cardiac si a tensiunii arteriale. Manganul este folosit de corp ca si co-factor pentru enzima antioxidanta superoxid dismutaza. Cuprul este necesar in productia de celule rosii din sange. Fierul este esential pentru formarea celulelor rosii din sange.

Salata verde este o sursa bogata a complexului de vitamine B precum tiamina, vitamina B6, riboflavina.

Includerea regulata a salatei verzi in dieta ajuta la prevenirea osteoporozei si anemiei. Ajuta de asemenea la protejarea impotriva bolilor cardiovasculare, degenerescentei maculare, bolii Alzheimer si a cancerului.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?