REMEDII NATURALE IMPOTRIVA INTOLERANTEI LA LACTOZA


Intoleranta la lactoza, numita de asemenea, deficienta de lactaza, reprezinta incapacitatea organismului de a digera lactoza, care este de fapt, un zahar care se gaseste in lapte. Aceasta afectiune, este cauzata de lipsa de lactaza, aceasta fiind o enzima care descompune lactoza, in sistemul digestiv. Foarte multe persoane au un nivel scazut de lactaza, insa nu la toate apare si intolerenta la alimentele lactate. Se estimeaza ca intoleranta de lactoza afecteaza:

– de la 7 la 20% din populatia de origine caucaziana
– de la 65 la 75% din populatia de origine africana
– peste 90% din poplulatia de origine asiatica
– aproximativ 70% din populatia de origine australiana

Cauzele aparitiei intolerantei la lactoza

Intoleranta la lactoza poate fi impartita in primara si secundara, depinzand de cauza care duce la deficienta de lactaza.

Deficienta de lactaza primara poate fi cauzata de :

– deficit de lactaza rasiala sau etnica (cel mai frecvent)
– deficit de lactaza de dezvoltare care afecteaza copii nascuti prematur (intre saptamanile 28 si 32)
– dificit de lactaza congenitala, care apare foarte rar si apare cel mai des in randul populatiei finlandeze

Cauzele intolerantei la lactoza, secundara:

– suprainfectie bacteriana
– infectii gastrointestinale
– leziuni la mucoasa tractului gastrointestinal

Dupa cum s-a mentionat mai sus, intoleranta la lactoza, este cauzata datorita deficitului de lactaza, care este ori genetica, ori indusa de mediu. In oricare situatie, simptomele asociate de intoleranta la lactoza, apar datorita lipsei de lactaza in stomac. In mod normal, celulele din intestinul subtire produc aceasta enzima. Enzimele de lactaza se ataseaza la moleculele de lactoza din alimentele consumate pe care le metabolizeaza in glucoza si galactoza, doua tipuri de zaharuri. Aceste zaharuri sunt apoi absorbite de sange. Lipsa acestor enzime, face ca cea mai mare parte din lactoza sa treaca neprocesata in colon. Bacteriile din colon, sunt capabile sa metabolizeze lactoza, dar acest proces, duce la o cantitate mare de gaze, care cauzeaza, cunoscutele simptome abdominale. Zaharul neabsorbit si fermentat, produce, de asemenea, cresterea presiunii osmotice a colonului, care duce la diaree.

Simptomele intolerantei la lactoza

– dureri abdominale
– balonare
– flatulenta
– diaree
– greata si varsaturi

Remedii naturale impotriva intolerantei la lactoza

1. Fa-ti testul. Simptomele intolerantei la lactoza, se aseamana foarte mult cu cele provocate de sindromul colonului iritabil. Exista persoane care sufera de ambele afectiuni. Dar inainte sa eviti toate produsele lactate consulta doctorul, pentru a fi sigur ca suferi, intradevar, de intoleranta la lactoza.

2. Verifica-ti nivelul de toleranta. Deoarece, nivelul de toleranta la lactoza, difera de la persoana la persoana, este recomandabil sa verifici ce cantitate de produse lactate, poti suporta. Pentru a verifica ce cantitate de lapte poti consuma linistit, trebuie sa reduci aportul de produse lactate, inainte ca simptomele sa dispara.

3. Spune nu, lipsei de calciu. Indepartarea sau limitarea consumului de lapte, va cauza o mare pierdere a aportului zilnic de calciu. Deci este important sa compensezi. Sardinele, spanacul si broccoli sunt  alternative grozava de surse de calciu.

4. Bea lapte impreuna cu mancarea. De multe ori, simptomele intolerantei la lapte se vor diminua, sau vor disparea, daca bei lapte, in timp ce mananci.

5. Creste-ti aportul lent. Cresterea graduala a consumui de lapte, in fiecare zi, timp de cateva saptamani, poate ajuta la consolidarea tolerantei la lapte.

6. Incearca laptele batut. Laptele batut este o alternativa, de pe urma careia, multi dintre cei cu intoleranta la lactoza, au avut de castigat.

7. Verifica medicamentele. Lactoza este continuta de multe dintre medicamente si suplimente nutritive. Exista anumite medicamente, cu continut de lactoza, care, la unele persoane, pot declansa simptomele intolerantei la lactoza. Verifica mereu cu atentie prospectul medicamentelor, iar daca este nevoie consulta farmacistul.

8. Branza. Branza este o alta sursa alternativa de calciu, care poate fi tolerata mai usor, datorita continutului mic de lactoza.

9. Adauga lactaza. Unele produse pe baza de lapte de pe piata, contin deja lactaza adaugata. Poti de asemenea sa cumperi lactaza sub forma de lichid, pe care sa o adaugi tu laptelui inainte sa il bei, pentru a atenua simptomele intolereantei la lactoza.

10. Mananca iaurt. O alta sursa ideala de calciu este iaurtul. Bacteriile din iaurt pot descompune lactoza continuta de lapte. Iaurtul are un continut de doar 75% de lactoza, comparata cu o cantitate egala de lapte.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?