PATRU MODALITATI PRIN CARE POTI PREVENI FORMAREA CALCULILOR BILIARI


Ai resimtit dureri puternice in zona abdomenului, a spatelui sau a umarului care te impiedicau sa respiri normal sau sa iti desfasori activitatea? Este posibil sa suferi de litiaza biliara. Acesta presupune prezenta calculilor biliari in vezica biliara. O persoana poate prezenta de la un calcul biliar la cateva sute.

Calculii biliari apar ca urmare a cristalizarii colesterolului si altor costituenti ai bilei. Acestia sunt formatiuni dure, asemanatoare unor pietre, formate prin depunere de colesterol, pigmenti, saruri biliare, carbonati si fosfati de calciu, etc. in vezica biliara, ca urmare a neeliminarii lor prin canale biliare. Pentru a evita aparitia acestora si implicit, a simptomelor deloc placute, iti propunem patru sfaturi practice si la indemana oricui: mananca sanatos, fa miscare, mentine-ti greutatea, evita anumite tratamente medicamentoase.

1. Fa sport!

Excercitiile fizice regulate te pot ajuta sa iti menti greutatea, prevenind astfel aparitia calculilor biliari. 30 de minute de sport de cinci ori pe saptamana pot face diferenta.

2. Mananca sanatos!

Dieta, alaturi de exercitiile fizice, joaca un rol important in prevenirea litiazei biliare. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa mananci doar fructe si legume.

Grasimile au o reputatie proasta, dar nu toate sunt „rele”. Grasimile monosaturate, cum sunt cele din uleiul de masline sau uleiul de rapita si acizii grasi Omega-3, care se gasesc in peste, rapita, seminte de in, pot reduce riscul de a dezvolta calculi biliari. Uleiul de peste poate fi benefic in special persoanelor cu un nivel ridicat de trigliceride, deoarece ajuta la evacuarea vezicii biliare. Fereste-te de grasimile saturate!

Fibrele din cerealele integrale, paine si legume te pot ajuta sa pierzi in greutate si sa previi calculii biliari.

Fructele si legumele. Exista o multime de motive pentru a consuma aceste alimente-minune. Inca unu ar fi acela ca ajuta la prevenirea formarii calculilor biliari.

Arahidele si fructele cu coaja, cum ar fi migdalele si nucile, iti mentin sanatatea. Mai mult migdalele sunt o gustare si un mod sanatos de a elimina senzatia de foame.

3. Controleaza-ti greutatea!

Evita pierderea rapida in greutate, ca urmare a dietelor drastice, de exemplu. Este indicat sa slabesti lent si constant: un kilogram sau doua pe saptamana, pana cand ajungi la obiectivul propus. In plus, oscilarea in greutate (slabit, urmat de crestere in greutate) poate favoriza aparitia calculilor biliari. De aceea, cel mai bine ar fi sa iti menti greutatea odata ce ai slabit.

4. Evita anumite medicamente!

Medicamentele utilizate pentru scaderea colesterolului te pot expune unui risc mai mare de a face calculi biliari (cresc cantitatea de colesterol eliberat in bila, ceea ce poate duce la formarea calculilor biliari, in acelasi timp cu scaderea colesterolului in sange). Consulta medicul, care poate prescrie alt tratament.

Terapia de substitutie hormonala  poate creste riscul doamnelor de a dezvolta calculi biliari, deoarece esterogenul forteaza organismul sa produca mai mult colesterol.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?