MISTERUL PAINII CARE INGRASA


Painea este un aliment controversat, fiind pe nedrept exclusa de catre multi nutritionisti din dieta zilnica, comform ideii preconcepute ca aceasta ingrasa. Prin informatiile pe care le contine acest articol vrem sa subliniem faptul ca nu trebuie sa aruncam vina doar pe paine cand vine vorba de kilogramele in plus! Este cat se poate de evident faptul ca excesul alimentar de orice fel este responsabil pentru sporul ponderal, iar acest aliment ancestral este necesar consumului zilnic.

Beneficiile nutritionale ale painii sunt de netagaduit, ea, fiind un aliment bogat in vitamine (vitamina B3, B6, acid folic), antioxidanti, calciu, magneziu, seleniu, proteine si mai ales fibre (acestea din urma fiind responsabile de mentinerea unui tract digestiv sanatos). Datorita acestui continut variat se poate afirma ca, prin consumul zilnic de paine, se asigura sanatatea sistemului imunitar si a tractului digetstiv.

Painea in dietele de slabit

Pentru cei care vor sa slabeasca trebuie mentionat faptul ca o felie de paine alba are in jur de 75 de calorii, iar o felie de paine integrala poate ajunge si la 60 de calorii. Acestea fiind spuse, consumul unei felii de paine la fiecare masa nu reprezinta un pericol pentru persoanele care vor sa slabeasca. Cel mai important este ce se mananca langa paine si mai ales sa nu se uite numarul feliilor de paine. Cu alte cuvinte, moderatia este succesul oricarei diete, fara sa fie nevoie de eliminarea painii din alimentatie.

De cate feluri este painea?

De fiecare data cand mergem la cumparaturi suntem impresionati de oferta variata in ceea ce priveste sortimentele de paine, fiind astfel din ce in ce mai dificila alegerea unuia anume. Nu alege in graba painea si nu uita sa citesti eticheta produsului cumparat! Atentie la termenul de valabilitate al painii! Cu cat o paine are un termen de valabilitate mai lung, cu atat este mai clar ca exista in compozitia acesteia diverse substante chimice menite sa o tina proaspata si aspectuoasa o perioada mai lunga de timp, substante ce nu sunt tocmai sanatoase pentru organism.

Painea alba: este o paine extrem de gustoasa datorita cojii crocante si a miezului extrem de pufos. Are cel mai inalt continut caloric, fiind evitata de cele mai multe ori de catre persoanele la regim. Aceasta e facuta din faina rafinata (este folosit miezul bobului de grau), fiind bogata in vitamine si minerale. Continutul in fibre al acestui sortiment este mai mic decat in cazul painii integrale.

Painea neagra: se obtine prin utilizarea intregului bob de grau (coaja si miez), putand fi adaugate si tarate. De asemenea, pentru obtinerea culorii inchise este posibila utilizarea colorantilor. Are un continut bogat in vitamine, minerale, proteine din soia si fibre.

Painea de secra: este un aliment cu valoare nutritionala importanta deoarece secara este o sursa importanta de magneziu (compus implicat in sinteza a numeroase enzime din organism). De asemenea, painea de secara reprezinta o sursa importanta de fibre, avand un continut caloric scazut. Si, nu in ultimul rand, s-a dovedit faptul ca faina de secara determina o secretie scazuta de insulina, provenind astfel aparitia diabetului zaharat.

Graham (painea integrala): este obtinut din tarate de greu si faina neagra. Prezinta cel mai inalt continut de fibre si cel mai sarac aport caloric. Aduce alimentatiei un continut mult mai mare de fier fata de painea alba. Este alimentul cel mai popular cand vine vorba de regimuri alimentare.

Avantajele consumului de paine

Cel care beneficiaza cel mai mult de pe urma consumului de paine este tubul digestiv si in mod special intestinul gros. Datorita continutului inalt de fibre, painea reprezinta un aliment care participa in mod activ la reglarea tranzitului intestinal, la curatarea colonului si la eliminarea toxinelor din organism. De asemenea, fibrele de paine sunt responsabile de aparitia satietatii precoce, lucru ce ajuta la mentinerea greutatii corporale in limite normale.

Vitaminele, mineralele si antioxidantii din paine ajuta la intarirea sistemului imunitar si astfel la protejarea organismului impotriva diverselor afectiuni. De mentionat ca exista retete actuale de paine la care se adauga pulbere de vitamina C.

Consumul de paine pe baza de cereale integrale ajuta la diminuarea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare si a cancerului (in special cel din sfera digestiva).

Si, nu in ultimul rand, consumul de paine integrala ajuta la prevenirea obezitatii si, odata cu ea la aparitia afectiunilor direct influentate de aceastea ca: hipertensiunea arteriala si diabetul zaharat de tip II.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?