LAPTELE: BAUTURA NATURALA, PENTRU O SANATATE MAI BUNA


Esti un consumator fidel al bauturilor pe baza de cofeina si infuzii de plante, pentru ca ai fost convins ca sunt bune pentru tine? Bineinteles, unele dintre ele nu sunt rele si pot avea chiar, unele beneficii pentru sanatatea ta, dar multe dintre ele au un continut ridicat de zahar, arome, ingrediente artificiale si doze ridicate de cofeina, care cu siguranta nu sunt sanatoase pentru tine. De ce nu te rasfeti in schimb, cu un pahar mare, hranitor de lapte rece?

Bautura naturala, pentru o sanatate mai buna

Stiai ca laptele este considerat ca fiind bautura naturala, ideala pentru o sanatate mai buna’? Bautura rece, alba este plina de calciu, vitamina D, fosfor si un echilibru de alte elemente nutritive, care au dovedit ca iti intaresc oasele si dintii, de asemenea promovand o buna functionare a muschilor si a vaselor de sange. In mijlocul nou-aparutelor ape cu vitamine, bauturi energizante si alte bauturi cu ingrediente artificiale, laptele este o alegere naturala si sanatoasa.

Laptele ofera un echilibru unic de nutrienti

Spre deosebire de alte bauturi ‘sanatoase’, laptele este in mod natural bogat in nutrienti , cu un procent unic de carbohidrati si proteine si in plus are un continut bogat de calciu, sanatos pentru oase, fosfor si vitamina D.

Esti atent la aportul de grasimi sau urmezi o dieta pentru a avea o inima mai sanatoasa? Nici o problema. Exista laptele cu un continut mic de grasimi sau fara grasimi. Laptele cu un continut mic de grasimi sau fara grasimi ofera o multime de nutrienti si putine calori. Laptele ofera un continut scazut de sodiu si contine, de asemenea, potasiu , jucand un rol importat pentru sanatatea tensiunii arteriale.

Laptele construieste oase puternice

Laptele construieste oase si dinti puternici, unde, 99% din calciul din corp este stocat. Calciul din lapte ajuta la imbunatatirea densitatii oaselor, dupa cum au aratat numeroase studii. Oase mai dense, inseamna un risc mai scazut de aparitie a fracturilor si a osteoporozei.

Importanta de a avea suficient calciu, incepe din copilarie si se extinde pana la varsta adulta. Ne nastem cu oase si, pe masura ce crestem si trecem de la copilarie la varsta adulta, ne construim oase mai puternice si mai mari. Totusi, din jurul varstei de 30 de ani, corpul nostru extrage calciu de la oase, pentru mentinerea sanatoasa a altor functii ale organismului. Deci, este important sa obtinem calciu, precum cel provenit din lapte, de la varste mici, apoi sa continuam sa consumam o cantitate suficienta de-a lungul vietii.

Calciu contribuie la sanatatea muschilor si a sangelui

Restul calciului din corp, se gaseste in muschi, sange si fluide intercelulare si este necesar pentru o buna functionare a sistemului muscular si circulator. Calciul ajuta la buna functionare a sistemului muscular (faza de contractie, in special), precum si la buna functionare a fluxului sanguin. Corpul uman lucra din greu pentru a mentine un echilibru normal a calciului din fluxul sanguin pentru a mentine ‘homeostazia’. Calciul joaca un rol important in contractia si expansiunea vaselor de sange. Daca nivelul de calciu din sange scade, corpul isi va ‘trage’ calciu din oase, pentru a-si reface nivelul de calciu din sange. Dar, daca ai o dieta, din care sa poti asimila cantitatea adecvata de calciu, iti vei putea mentine nivelul de calciu din sange si iti poti proteja sanatatea oaselor.

Bautorii de lapte, au tendinta sa fie mai slabi

Bautorii de lapte, nu tind, doar, sa aibe oase mai puternice, ci tind sa aibe de asemenea, o dieta generala mai sanatoasa si sa fie mai slabi, decat nebautorii de lapte. Si cum tinerii din ziua de azi sufera de o epidemie de obezitate si boli asociate cu obezitatea, o bautura sanatoasa, cum ar fi laptele, poate contribui la scaderea in greutate, oase puternice si o stare generala a sanatati mai buna.

Studiile au aratat ca daca o mama consuma lapte, exista probabilitatea ca si fata acesteia sa consume lapte. Laptele nu ofera copiilor doar o arie larga de substante nutritive, ci si disloca substantele mai putin nutritive a bauturilor bogate in calorii, cum ar fi bauturile carbogazoase. Conform unor estimari, circa 12% din totalul caloriilor al adolescentilor, provin de la bauturile carbogazoase indulcite cu zahar. Laptele cu un continut scazut de grasimi sau fara grasimi poate schimba aceste cifre si poate adauga un plus de substante nutritive, care se afla in avantajul dezvoltarii organismelor in crestere.

Ce cantitate de lapte este benefica?

Orice cantitate de lapte bei, este benefica, dar se recomanda 3 pahare de lapte pe zi. Trei pahare delicioase de lapte fara grasimi sau cu un continut mic de grasimi pe zi, este tot ce ai nevoie, pentru a-ti asigura necesarul calciu cu un procent de 100%, 75% din necesarul de vitamina D si o serie de alte elemente nutritive esentiale, cum ar fi proteine de o buna calitate, fosfor, vitamina A si vitamina B12.

In plus, laptele are un continut scazut de sodiu si ofera o multime de substante nutritive, pentru cele 80 pana la 120 calorii pe cana. Laptele poate sa contribuie de asemenea la hidratarea zilnica – contine pana la 90% apa, care este esentiala pentru buna functionare a, aproape, oricarei functii ale corpului.

7 sfaturi pentru incorporarea de mai mult lapte in dieta ta

Se recomanda o dieta echilibrata, variata, care include fructe si legume, fasole, nuci, seminte, cereale integrale, proteine slabe, apa, ceai si lapte. Alimentele si bautura trebuie ‘sa aibe ceva de oferit’ , inclunzand un gust grozav si sa fie sanatoase pentru tine.

Laptele se poate integra perfect in dieta ta zilnica si poate fi asociat cu alte super-alimente, pentru o dieta sanatoasa si delicoasa, care sa iti ofere necesarul zilnic de minerale si vitamine.

1. Incepe-ti ziua cu lapte

Adauga lapte la cerealele tale sau la fulgii de ovaz. Pare cel mai vechi truc, dar e cel mai bun inceput a unei zile. Poti adauga de asemenea lapte la smoothie-ul tau (bautura din fructe proaspete sau congelate, amestecate in blender pana se obtine o pasta foarte cremoasa) pentru a-i spori continutul de substante nutritive.

2. Bea lapte in loc de o gustare

Laptele este perfect pentru o gustare de dupa-amiaza – un echilibru grozav de proteine de calitate si carbohidrati, usor dulce, cu o multime de substante nutritive. O cana de lapte dupa-amiaza nu este doar o gustare usoara si satioasa, ci iti creste, de asemenea si energia.

3. Bea cafeaua intr-un mod diferit

Bea o café au lait sau un ceau au lait in loc de latte. O café au lait contine 1/2 cafea si 1/2 lapte, oferindu-ti gustul cafelei mult ravnit, in timp ce continutul de cafeina este redus, dar astfel bautura ta are un continut mai mare de substante nutritive, datorat plusului de lapte.

4. Potoleste-ti foamea

Inainte de o petrecere, consuma un pahar cu lapte fara grasime sau cu un continut scazut de grasime. Este satios si iti ‘potoleste foamea’, ajutandu-te sa iei decizii mai destepte in privinta mancarii si a bauturii.

5. Bea lapte in loc de desert

Laptele cu diferite arome, este un desert bun, care contine de asemenea acele vitamine si minerale, care lipsesc din prajiturele, bomboane si alte deserturi.

6. Laptele este o bautura excelenta dupa exercitiile fizice

Studii recente, au sugerat ca, echilibrul de nutrienti din lapte, poate ajuta la ‘alimentarea’ muschilor dupa un antrenament, fiind la fel de eficient precum unele bauturi energizante pentru sportivi. Si, de asemenea, laptele are un gust mai bun.

7. Bea lapte inainte de culcare

O rutina buna inainte de culcare, te poate ajuta cu adevarat, sa adormi mai repede si sa ai un somn bun. Un somn de o calitate slaba, poate afecta metabolismul si poate creste riscul aparitiei de boli cronice. O ceasca cu lapte cald, inainte de culcare, poate fi un ritual bun, linistitor, iar nutrientii din lapte te pot ajuta sa ai un somn mai bun.

Consumand zilnic lapte, te vei simti mai bine, asa ca, paharul sus si bea pana la fund pentru sanatatea ta!!


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?