KIWI


Kiwi este un fruct comestibil care provine din specia Actinidia Delicioasa, si este un hibrid intre aceasta specie si altele care apartin Actinidiei.

Fructele kiwi si-au dobandit numele dupa o pasare, nativa din Noua Zeelanda, numita „kiwi”, in mai multe regiuni ale Europei, America de Nord si America de Sud, fructele kiwi numinduse in general, doar „kiwi”.

Acest fruct consta intr-o coaja paroasa, maro, cu un continut carnos, verde, cu o pulpa alba in mijloc, inconjurata din seminte comestibile, negre. Acest fruct are un gust dulceag, asemenator cu o combinatie intre gustul de banana, ananas si capsuni. Fructele kiwi sunt native din China, unde se numesc „piersici macaque„.

Kiwi, sunt bogati in multe vitamine, minerale si flavonoide. In special, acestia, contin o cantitate mare de vitamina C (mai mult decat portocalele), potasiu (la fel de mult precum bananele) si o buna cantitate de beta-caroten.

Studiile din Italia, efectuate pe copii de 6-7 ani, au demonstrat de asemenea beneficii sanatoase asupra cailor resiratorii. In special, copii care au fost hraniti cu 5-7 portii de citrice si kiwi, pe saptamana, au avut respiratie suieratoare cu 44% mai mica, in comparatie cu copii care au mancat aceste fructe mai putin de odata pe saptamana.

Tusea pe timp de noapte a fost redusa cu 27%, respiratie suieratoare severa cu 41%, tusea cronica cu 25%, iar curgerea nasului cu 28%.  Aceste rezultate nu sunt datorate doar continutului de vitamina C sau de potasiu a acestor fructe, ci si a substantelor inca necunoscute pe care acestea le contine.

Aceste substante sunt probabil, flavonoide care ajuta la protejarea celulelor noastre impotriva oxidarii si, prin urmare, sunt considerate foarte utile in protejarea ADN-ului nostru de mutatiile si daunele pe care acesta le poate suferi.

Protectie impotriva degenerarii maculare datorate imbatranirii (ARMD)
O serie de studii publicate de catre Arhivele de Oftalmologie au dovedit faptul ca persoanele care consuma 3 sau mai multe fructe pe zi (inclunzand kiwi) pot reduce cu 36% riscul de a dezvolta boli de ochi, in special pe cele degenerative maculare datorate imbatranirii, in comparatie cu cei ce consuma un fruct pe zi.
Studiul a fost efectuat pe 110 000 de femei si barbati si a durat mai multe decenii. Surprinzator, datorita studiului s-a descoperit ca in timp ce legumele nu au fost corelate cu imbunatatirea rezistentei la ARMD, fructele bogate in Vitamina C, A si E ajuta in mod simnificativ in protectia impotriva ARMD.

Proprietatile anti-oxidante ale fructele kiwi
Este important de notat ca fructele kiwi contin cantitati remarcabile de vitamina C, E si A. Vitamina C este un antioxidant solubil in apa care s-a dovedit ca protejeaza corpul de radicalii liberi, imbunatatind dramatic sanatatea persoanelor care consuma fructele in mod regulat, impotriva mai multor tipuri de boli, de la boli cardiovasculare pana la problemele cancerului si a obezitatii.

A fost dovedit ca si Vitamina E are efecte similare, dar aceasta este solubila in grasime, acest fapt completand functiile vitaminei C. Fructele kiwi contin ambele vitamine, in cantitati mari, care ajuta in protejarea corpului nostru impotriva radicalilor liberi de pe toate fronturile.

Kiwi au un continut ridicat de fibre
Continutul ridicat de fibre pe care kiwi il ofera, ajuta la imbunatatirea unor boli, precum diabetul, prin controlarea nivelului de zahar din sange, dar si a cancerului de colon, deoarece fibrele leaga compusii toxici din colon si ne ajuta sa ii eliminam.
S-a dovedit ca fibrele ajuta si la reducerea colesterolului, imbunatatind conditia pacientilor suferinzi de boli cardiovasculare si reducand sansa aparitiei atacurilor de cord.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?