Dieta potrivita pentru reducerea bufeurilor


Milioane de femei sufera de bufeuri, dar nu isi dau seama ca problema poate fi dieta. Din fericire bufeurile nu trebuie sa fie o parte inevitabila a menopauzei. De fapt, femeile dintr-o anumita cultura -in special in Asia- experimenteaza foarte rar disconfortul bufeurilor. Care este secretul lor? Este foarte posibil sa fie din cauza regimului alimentar pe care il au.

Cercetarile arata ca soia, un element simnificativ in dieta traditionala japoneza, poate fi utila in prevenirea bufeurilor la femei. Boabele de soia contin compusii genistein si daidzein care sunt esterogeni, si ajuta la controlul bufeurilor. Aceasta poate explica de ce doar 7% din femeile japoneze aflate la menopauza sufera de bufeuri, in comparatie, de expemplu, cu 55% dintre femeile aflate la menopauza, din America.

De fapt, nici nu exista un cuvant pentru „bufeuri” in limba japoneza. Autoarea cartii „Vindecarea cu vitamine„, Alice Feinstein, scrie : „Daca te-ai saturat de menopauza, mutate in Japonia. In Tara Soarelui Rasare, bufeurile si transpiratiile nocturne, sunt practic necunoscute. Cercetatorii cred ca acest lucru e posibil din cauza dietei traditionale. In plus, dieta traditionala japoneza, este o dieta bazata mai mult pe proteine vegetale si mai putin pe proteine animale, decat in dieta din vest, este o dieta cu nivel scazut de grasimi si in care se consuma multe produse pe baza de soia, cum ar fi tofu. Aceste alimente sunt bogate in copusi vegetali cunoscuti ca fitoestrogeni, care par sa mimeze activitatea hormonala a femeii.”

Pe langa produsele din soia si tofu, femeile pot combate bufeurile mancand alimente bogate in calciu, alimente bogate in magneziu si alimente bogate in vitamina E, precum si uleiurile presate la rece, legume cu frunze verzi, nuci si migdale, dar si o multime de alimente bogate in minerale si fibre, precum cereale integrale si legumele proaspete. Janet Zand, Allan N. Spreen si James B. LaValle — autorii cartii „Medicina inteligenta pentru o viata mai sanatoasa” — sugereaza ca femeile ce sufera de bufeuri sa adauge in regimul alimentar alge. Ei scriu : „Mineralele din aceste produse compenseaza electrolitii necesari, pierduti prin transpiratie.”

In timpul menopauzei, aste important pentru femei sa consume cat mai multa apa. „Unul din cele mai bune lucruri pe care poti sa il faci in acet timp, e sa fi sigura ca bei cat mai multa apa de calitate, cel putin 2 litri pe zi”, scrie Phyllis A. Blach, autorul cartii „Prescriptii pentru o dieta sanatoasa”. „Consumul de apa, inlocuieste apa  pierduta prin transpiratie, in timpul bufeurilor, si chiar previne sau minimizeaza insusi bufeurile.”

Alimente de evitat, pentru a preveni bufeurile
Pecum e important de stiut ce alimente sunt bune pentru a preveni bufeurile, la fel de important e de stiut si care sunt alimentele bine de evitat. Se crede ca multe alimente contribuie sau inrautatesc disconfortul provocat de bufeuri. Alcoolul, cofeina, excesul de zahar, produsele lactate, produsele din carne si alimentele picante sunt printre primele care agraveaza bufeurile si duc la schimbarile bruste de dispozitie.

In revista Prevention, Eve Campanelli, un medic de familie din  Beverly Hills, spune: „Bufeurile deseori izbucnesc cand femeile beau vin sau cafea, care acidifica sangele. O modalitate de a evita aceasta acidificarea este reducerea consumarii acestor bauturi si de a bea mai mule sucuri proaspete din legume care au efect de contraatac prin alcanizarea sistemului.”

Anumite schimbari in stilul de viata pot ajuta, de asemenea, in calmarea bufeurilor. De exemplu, prin exercitiu fizic regulat, se poate atenua disconfortul unora dintre femei. De asemenea, ajuta si renuntarea la fumat. Un studiu recent publicat de editorii FC&A Medical Publishing, arata : „Femeile care fumeaza au un numar de bufeuri semnificativ mai mare decat cele care nu fumeaza.”

Vestea buna e ca daca esti o femeie aflata la menopauza, bufeurile sunt sub controlul tau. Poate fi nevoie de o schimbare de dieta si a stilului de viata din partea ta, dar nu trebuie sa suferi fiind nevoita sa treci prin discomfortul bufeurilor si nu trebuie sa le accepti ca fiind o parte „normala” a acelei perioade din viata ta. Poti lupta impotriva ei, cu ajutorul alimentatiei si cea mai buna parte e ca schimbarea de alimentatie nu te ajuta numai in reducerea bufeurilor ci te va ajuta si la starea ta de sanatate generala.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?