DIETA PENTRU O SANATATE OPTIMA, IARNA


O cale usoara de a-ti stimula sanatatea, este de a avea o dieta colorata, alcatuita din fructe si legume de sezon.

Fiecare familie de culoare, reprezinta un set de chimicale din plante, benefice, deci cu cat mananci mai colorat, cu atat mai bine.

Desi nu se pot compara cu nutrientii din produsele proaspete, fructele si legumele, congelate sau conservate, pot contribui la fel de mult pentru o dieta sanatoasa, doar ai grija sa te feresti de fructele din siropuri cu un continut mare de zahar.

Musli

Un amestec de ovaz, nuci si seminte – bogate in zinc. Un nivel scazut de zinc poate provoca un dezechilibru a celulelor albe din sange care ajuta la lupta impotriva infectiilor. Alege o versiune de musli, cu un continut scazut de zahar sau creeaza amestecul chiar tu.

Rosiile la conserva

Rosiile gatite si conservate sunt mai bogate, decat cele proaspete, in antioxidantul licopen, care ajuta la reducerea deteriorarii celulelor si la tinerea sub control a colesterolului.

Ghimbirul

Compusul activ gingerolul, din ghimbir, stimuleaza celulele sistemului imunitar si este deosebit de bun in cazul infectiilor respiratorii, a tusei si a racelii.

Scortisoara

Scortisoara este condiment cu efect de incalzire si proprietati antioxidante, care functioneaza cel mai bine, in combinatie cu mierea de albine.

Este foarte important sa nu sari peste micul dejun!

Terci de ovaz cu iaurt

Terciul de ovaz, combinat cu iaurt, ridica nivelul bacteriilor intestinale, prietenoase.
Adauga niste fructe de padure, bogate in vitamina C si completeaza cu putina scortisoara.

Paine prajita cu somon

Painea integrala prajita, in combinatie cu putin somon fiert, este o sursa excelenta de acizi grasi omega-3, care te ajuta sa iti mentii buna functionare a sistemului imunitar. Se poate servi alaturi de rosii la gratar, care sunt bogate in antioxidanti.

Oua fierte

Bogate in proteine, si o sursa excelenta de vitamina D, ouale, te mentin satul pentru mult timp.

Pentru o gustare de week-end, poti servi oua fierte pe un pat de verdeturi de iarna cum ar fi mangoldul (sfecla elvetiana sau chard), acesta fiind bogat in vitamina C, vitamina E, beta-caroten si zinc.

Merisoarele si rodiile
Bogate in taninuri, aceste fructe stimuleaza sistemul imunitar si au proprietati de protectie.
Poti avea ca si gustare merisoare uscate sau poti adauga in smoothies merisoare proaspete sau congelate. Adauga putine seminte de rodii in orez sau cus-cus, pentru un plus de gust.

Varza rosie

Varza rosie este bogata in aceeasi antociani ca si afinele, acesti compusi nu au doar proprietati anti-imbatranire ci ajuta si la buna functionare a sistemului imunitar, protejandu-te de infectiile virale.
Poti consuma varza rosie, proaspata in salate, sau o poti consuma alaturi de carne sau peste, fiarta in aburi.

Portocalele si mandarinele

Acestea sunt bogate in bioflavonoide, care ajuta ca vitamina C sa fie mai eficienta.
Le poti consuma ca atare, sau doar sucul lor. Poti adauga o bucata de coaja la o ceasca de ceai negru, sau poti razali coaja peste iaurt sau musli.Pentru un plus de aroma presara putina coaja de portocala sau mandarina peste legumele fierte in aburi, inainte de servire.

Varza de Bruxelles , broccoli si varza creata

Aceste super-alimente, sunt o sursa mai bogata de vitamina C, decat citricele. Acestea contin de asemenea si vitamina K, care ajuta la asimilarea vitamine D din dieta ta.
Vitamina D ajuta sistemul imunitar, in lupta cu bacteriile si virusii.

Ceapa, parzul si usturoiul

Aceasta familie de legume, este o buna sursa de alicina, care ajuta la oprirea virusilor.

Ciupercile

Toate varietatile de ciuperci ajuta sistemul imunitar.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?