Cu ce se inacresc ciorbele


Fie ca improvizezi sau recurgi la o reteta sigura, cel mai important este sa folosesti ingrediente sanatoase. Tu ce alegi cand pregatesti ciorbe?

Ciorbele sunt o sursa consistenta de substante minerale si vitamine. Nu sunt greu de preparat, retetele se pot reinventa oricand, si beneficiile pentru sanatate sunt de necontestat. Daca vrei sa apelezi mai rar la suplimente alimentare pentru a acoperi deficientele din alimentatie, consuma de doua ori mai multe ciorbe sau supe. Pe de alta parte, ciorbele acre sunt excelente in curele de slabire. Probabil ai deja ingredientele pre ferate pentru inacrit. Noi iti spunem insa care ar fi plusurile si minusurile pentru fiecare in parte. Pofta buna!

SUCUL DE LAMAIE
PRO: Lamaia are proprietati antibacteriene, contine multa vitamina C, dar si potasiu, vitamine din complexul B, fosfor, calciu, fier.
De asemenea, este un energizant excelent, ajuta la intarirea sistemului imunitar, detoxifi erea ficatului si prevenirea obezitatii.
CONTRA: poate fi iritanta in cazul ulcerului de stomac sau al gastritei. Nu se asociaza cu pansamentele gastrice pe baza de saruri de aluminiu.

BOABE DE STRUGURI VERZI
PRO: Pe langa efectul antibacterian, sucul de struguri verzi contine un fitonutrient important, numit polifenol. Acesta are un efect antioxidant ce protejeaza impotriva cancerului de colon si prostata, a bolilor de inima, bolilor degenerative ale sistemului nervos, infectiilor virale sau fungice. Resveratrolul, substanta prezenta in coaja strugurilor, pastreaza muschii inimii puternici si sanatosi. Strugurii contin si un compus numit pterostilbene, ce ajuta la prevenirea cancerului si reduce nivelul colesterolului.
De asemenea, strugurii verzi sunt surse bogate de micronutrienti si vitamine, precum cupru, magneziu, fier, vitamina C, vitamina A, vitamina K, caroten, vitamine din complexul B.
CONTRA: Nu sunt indicati in cazul ulcerelor sau al diareei cronice.

ZEAMA DE VARZA
PRO: Varza murata este un excelent purificator pentru tractul digestiv. Are efect detoxifiant, combate constipatia si regleaza digestia.
CONTRA: Nu este recomandat consumul in exces, pentru ca poate favoriza diareea.

CORCODUSELE
PRO: Contin vitamina C, fier, magneziu, fosfor, pectine, vitamine din complexul B, calciu si multa apa. Cresc vitalitatea, intaresc imunitatea, cicatrizeaza ranile, ajuta la slabit. Fosforul si magneziul imbunatatesc functiile sistemului nervos, sustin puterea de concentrare si capacitatea memoriei.
CONTRA: Din cauza cantitatii mari de acid citric, sunt contraindicate in diaree cronica, gastrita sau ulcer.

OTETUL
PRO: Inhiba acumularea grasimilor si stimuleaza tranzitul intestinal.
CONTRA: Nu folosi prea mult otet daca suferi de litiaza renala urica, guta, aciditate gastrica, ulcer gastro-duodenal, febra musculara, hipotensiune arteriala, hipertiroidie sau insuficienta corticosuprarenala.

BORSUL DE TARATE
PRO: Trateaza tulburari vegetative, afectiuni neurologice, digestive, renale, hepatice, intoxicatii, litiaza renala. De asemenea, are un puternic efect antioxidant.
CONTRA: nu e indicat in caz de diaree cronica.

NU FOLOSI SARE DE LAMAIE
Cu toate ca este un acid slab, daca este frecvent folosit, ataca mucoasa gastrica si poate provoca arsuri la nivelul tubului digestiv. Mai mult, acidul citric reduce absorbtia de substante nutritive, vitamine si saruri minerale.
Conform unei cercetari a Universitatii Houston din Statele Unite, acidul citric poate provoca incetinirea productiei de acid ribonucleic, important pentru toate functiile celulei. Rezultatele studiului sunt sustinute si de cercetari publicate inca de acum 19 ani de catre fiziologi belgieni, conform carora acidul citric incetineste toate functiile organelor vitale.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?