Beneficiile taratelor de ovaz


Daca esti preocupat de nivelul colesterolului, boli de inima sau de alte boli cronice, ia in considerare adaugarea taratelor de ovaz in dieta ta zilnica. Tarata de ovaz este un aliment bogat in fibre, care poate reduce nivelul colesterolului si poate oferi o serie de alte beneficii pentru sanatate. Pentru a obtine cele mai bune rezultate pentru sanatate, fa din taratele de ovaz un aliment care nu trebuie sa lipseasca din camara ta.

Colesterol

Un beneficiu major al taratelor de ovaz este capacitatea sa de a reduce nivelul de colesterol. Intr-un studiu efectuat de Braaten, beta-glucan, principala fibra solubila din taratele de ovaz, a demonstrat ca poate reduce semnificativ colesterolul sau colesterolul „rau”. Fibrele din taratele de ovaz fac legatura cu bila bogata in colesterol, si astfel creste cantitatea de colesterol care este eliminat. Taratele de ovaz, de asemenea, ajuta la reducerea cantitatii de colesterol absorbit de la alimentele pe care le mananci. Reducerea colesterolului poate ajuta in a preveni acumularea de placi periculoase in artere.

Bolile cardiovasculare

Un al doilea avantaj in consumarea taratelor de ovaz este prevenirea bolilor cardiovasculare. Intr-un studiu efectuat pe pacienti cu un risc crescut de boli cardiace coronariene, s-a constatat ca taratele de ovaz au redus densitatea lipoproteinelor de colesterol. Nivelurile ridicate de colesterol pot duce la acumularea placii bacteriene in artere si duc la hipertensiune arteriala si boli de inima, ceea ce poate duce la un atac de cord sau accident vascular cerebral. Taratele de ovaz au demonstrat ca sunt capabile de a reduce aceste riscuri.

Diabet

Un al treilea beneficiu dat de taratele de ovaz este capacitatea lor de a produce imbunatatiri pe termen lung in zaharul din sange, asa cum s-a demonstrat intr-un studiu raportat in „Jurnalul Asociatiei Americane de Dietetica.” Taratele de ovaz ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange la parametrii normali dupa o masa, prin incetinirea digestiei carbohidratilor si prin faptul ca reduc rata la care zaharul intra in fluxul sanguin. Se poate imbunatati, de asemenea, nivelul de zahar din sange prin cresterea sensibilitatii la insulina, care ajuta la eliminarea zaharului din sange.

Pierdere in Greutate

Daca incerci sa pierzi in greutate, consumul de tarate de ovaz te-ar putea ajuta. Potrivit lui JL Slavin, profesor si expert in nutritie de la Universitatea din Minnesota, fibrele pot ajuta la pierderea in greutate, prin absorbtia apei, cand alimentele trec prin intestin, cauzand o crestere in volum a taratelor si creand un sentiment de plenitudine. Fibra intarzie, de asemenea, digestia si absorbtia de alimente, intarziind astfel foamea. Ca urmare, s-ar putea consuma mai putine calorii, care ar putea ajuta la pierderea in greutate.

Constipatie

Fibrele din taratele de ovaz te pot ajuta sa previi constipatia. Intr-un studiu canadian, cercetatorii au descoperit ca adaugarea de biscuiti cu tarate de ovaz la dieta de zi cu zi a pacientilor a produs o imbunatatire la cei care au probleme cu constipatia. Este stiut deja faptul ca te poti constipa daca dieta ta este lipsita de fibre. Daca nu bei suficiente lichide atunci cand ti o dieta bogata in fibre de asemenea te poti constipa.
Asadar, fibrele din taratele de ovaz te ajuta foarte mult daca in dieta ta adaugi si multe lichide.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?