Bananele


Beneficiile asupra sanatatii a bananelor, sunt comparabile cu cele ale altor fructe.

De fapt, bananele au unele beneficii pe care alte fructe nu le au.

Aceste fructe cu coaja galbena, sunt ideale datorita gustului lor dulce, multora facandu-le placere sa le manance.

Bananele contin zaharuri (glucoza, fructoza si zaharoza) si fibre, care le face o sursa ideala de energie.

Reduc depresia
Bananele contin triptofan, un aminoacid care poate fi convertit in serotonina, care duce la o imbunatatire a starii de spirit.

Anemia
 Bananele au un continut mare de fier.

Constipatie si diaree
Datorita continutului de fibre, bananele ajuta la buna functionare a intestinului. In plus diareea epuizeaza de obicei corpul de electroliti importanti (dintre care cel maiimportant este potasiul, continut de banane in cantitati mari). Bananele contin de asemenea pectina, o fibra solbila care ajuta la normalizarea functionari tractului digestiv.

Protejeaza vederea
Studii publicate in Arhivele Oftalmologiei au dovedit ca adultii care consuma cel putin 3 portii de fructe pe zi prezinta un risc mai scazut(cu 36%) de dezvoltare a degenerescentei maculare in comparatie cu cei care consuma 1,5 portii de fructe pe zi.

Oase mai sanatoase
Bananele sunt o sursa exceptionala de fructooligosaccharide, un compus care hraneste bacteriile probiotice din colon. Aceste bacterii, benefice, produc enzime care ajuta la protectia tractului digestiv de bacterii daunatoare. Datorita fructooligosaccharidelor, bacteriile probiotice pot creste in cantitate si functionalitate, crescand tot odata abilitatea corpului nostru de a asimila calciu. In plus, bananele verzi, contin acizi grasi cu lant scurt, care sunt foarte nutritivi pentru celulele care formeaza mucoasa stomacului. Aceste celule, cand sunt sanatoase, absorb calciu mult mai eficient.

Rinichi mai sanatosi
In jur de 190 000 de cazuri de cancer la rinichi sunt diagnosticate in fiecare an.
Studii publicate in Jurnalul International de Cancer au aratat ca mancand zilnic legume si fructe, in special banane, ajuta mult la protectia rinichilor impotriva cancerului. Rezultatele au aratat, in timp (13,4 ani) faptul ca femeile care consuma mai mult de 2,5 portii de fructe si legume pe zi prezinta un risc mai mic de a dezvolta cancer la rinichi.
Dintre fructe in special bananele sunt foarte eficiente. Femeile care mananca banane de 4-6 ori pe saptamana, au injumatatit riscul de a dezvolta aceasta boala, comparativ cu cele care nu consuma acest fruct. Concluzia studiului arata ca un consum frecvent de fructe si legume, in special, banane, varza si legume radacinoase, pot reduce riscul de dezvoltare a cancerului la rinichi. Aceasta deoarece bananele si majoritatea legumelor radacinoase contin cantitati foarte mari de compusi fenolici (care au proprietati antioxidante), in timp ce varza este bogata in sulf, cu efect detoxifiant.

Tensiunea arteriala
Bananele au un continut bogat de potasiu (aproximativ 4673mg), dar un continut sarac de sodiu (1mg), aceasta fiind un raport perfect pentru prevenirea hipertensiunii arteriale. De exemplu, in SUA s-a permis oficial sustinerea faptului ca bananele au abilitatea de a reduce riscul de accident vascular cerebral si a hipertensiunii arteriale.

Arsurile la stomac
Bananele au un efect natural antiacid in corp, daca suferi de aciditate la stomac, incearca sa mananci o banana pentru a te simtii mai bine.

Greturile de dimineata
Luand ca si gustare, intre mese, cate o banana te ajuta sa iti mentii nivelul de zahar din sange, astfel evitand greturile de dimineata.

Fumatul
Bananele ii pot ajuta si pe cei ce incearca sa se lase de fumat. Ele contin vitamnele B6 si B12, contin de asemenea potasiu si magneziu: acestea ajuta corpul sa se recupereze dupa efectele nicotinei.

Ulcerul
Acesta este singurul fruct, care poate fi mancat fara a cauza vreo problema. De asemenea ajuta la reducerea aciditatii si a iritatiilor. Bananele stimuleaza celulule stomacului, care duce la producerea unui mucus gros (care protejeaza impotriva acidului). In plus, bananele contin inhibitori care elimina bacteriile ce au fost indentificate ca si cauza principala a aparitiei ulcerului.

Muscaturi de tantari
Multi oameni au raportat ca frecand interiorul unei coji de banana pe o muscatura de tantar reduce mancarimea si umflatura cauzata de aceasta.

Stresul
Bananele au un continut ridicat de potasiu, care ajuta la normalizarea batailor inimii si reglarea echilibrului de apa din corp. In perioadele de stres mare, nivelul de potasiu din corpul nostru are tendinta sa scada brusc: consumul de banane este o modalitate de reechilibrare, fara a folosi medicamente.

Riscul accidentului vascular cerebral
Conform studiilor din New England Journal of Medicine, consumul regulat de banane poate reduce riscul de deces din cauza unui accident vascular cerebral cu 40%.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?