Alimente cu un continut bogat de vitamina B12


Vitamina B12 se gaseste in suplimente ce contin complexul de vitamine B, dar sunt si alimente care au un continut mare din aceasta vitamina.

Vitamina B12 este o vitamina solubila in apa, care se gaseste in principal in alimente precum carnea, ouale si produsele lactate. Organismul uman nu arata efecte ale deficientei de vitamina B12, decat dupa 5-6 ani, dar in cazuri extreme efectele pot aparea si mai repede de atat.

Functia primara a vitaminei B12 este de a forma celulele rosii din sange, dar este una dintre cele mai mari influente in mentinerea sanatoasa a sistemului nervos. Ajuta de asemenea la functionarea normala a creierului.

5 alimente cu un continut mare de vitamina B12:

1. Ficatul

O portie de 100g de ficat contine mai mult de 30 micrograme de vitamina B12. Ficatul nu e benefic doar datorita cantitatii de vitamina B12, dar este de asemenea un aliment foarte bogat in nutrienti. Ficatul contine multe vitamine si minerale care ajuta la cresterea energiei, libidoului, cresterea musculara si ajuta la o buna functionare a creierului.

2. Ouale

Ouale contin pana la 5 micrograme de vitamina B12, la o portie de 100g. Un ou, contine 5 grame de proteine si 9 grame de aminoacizi necesari corpului nostru. Galbenusul unui ou contine 300 micrograme de colina, care ajuta la mentinerea sanatoasa a creierului, sistemului nervos si cardiovascular.

3. Carnea de vita

O portie de 100 grame de carne de vita contine aproximativ 2 micrograme de vitamina B12, astfel continand 87% din doza zilnica recomandata. Contine de asemenea si 803 calorii si 3,629 micrograme de sodiu.

4. Curcanul

Acest aliment apare peste tot in retele de mancaruri sanatoase. Contine 1.5 micrograme de vitamina B12 la o portie de 100 grame. Acest aliment are un continut scazut de grasimi, atata timp cat este mancat fara piele. Curcanul de obicei contine aproximativ un gram de grasimi la o portie de 30 grame de carne consumata. Curcanul contine de asemenea si nutrienti care ajuta la mentinerea colesterolului la nivel normal, protejandu-ne de asemenea si de cancer si boli de inima.

5. Porcul

Carnea de porc contine aproximativ aceasi cantinate de vitamina B12, ca si carnea de curcan, dar trebuie avut grija ce cantitate se consuma, din aceasta carne, deoarece are un continut mare de sodiu. Aceasta contine aproximativ 458 calorii la o portie de 100 grame. Consumul moderat de carne de porc ajuta la redobandirea energiei. Are efecte pozitive asupra pielii, ochilor si asupra sistemului nervos.


One Response to “Alimente cu un continut bogat de vitamina B12”

  1. Corneliu Tilea spune:

    Deosebit de utile informatiile. Va multumim din suflet.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Connect with Facebook

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes