6 pasi spre o dieta echilibrata a copilului tau


O dieta echilibrata este importanta pentru oricine, cand e vorba de sanatatea personala, dar este de doua ori mai importanta cand e vorba de copii. Ceea ce copilul tau mananca acum, este fundatia pentru viitor si comportamentul tau in ceea ce priveste mancarea, face o anumita impresie asupra lor, de fiecare data cand te asezi la masa.

Nu este de ajuns doar sa le asiguri mese echilibrate si sanatoase, de cele mai multe ori partea dificila este sa iti convingi copilul sa le manance. Bineinteles, tu le servesti copiilor tai alimente sanatoase, dar daca ei refuza sa le manance sau consuma doar o imbucatura din legumele lor preferand Stroganoff de vita sau senvisul cu carne de curcan si branza, dieta lor are inca lipsuri.

Daca ameninti copii cu vechea „nu poti face acel lucru pana ce nu iti mananci legumele”, nu ii va face decat sa fie mai incapatanati si in nici un caz nu vor mai manca legume. Exista anumite metode mai bune, de a-ti face copii sa manance cantitati potrivite din hrana care face parte din piramida alimentelor.

1. Urmareste in ce perioada a zilei copilul tau mananca mai mult

Unul din lucrurile pe care pediatrii le subliniaza, este sa nu ne ingrijoram daca unul dintre copiii nostri, nu vor sa manance la o anumita masa. Este normal ca apetitul lor sa fluctueze deoarece corpurile lor mici cresc si se schimba de la saptamana la saptamana, sau chiar de la o zi la alta.

Fiecare dintre copii au tipare diferite pentru apetit. Unul dintre ei poate nu au apetit prea mare la micul dejun, pe cand altul poate manca dimineata pana goleste frigiderul si tot mai cere o mica gustare dupa 20 de minute.

Stiind in ce perioada a zilei copilul tau are apetitul mai mare, profita si oferai cat mai muilte alimente sanatoase in acea perioada a zilei. De exemplu daca are un apetit mare dimineata ii poti oferi cereale integrale si fructe la micul dejun, iar ca si gustare bastoane de morcovi sau alte legume. Astfel, ii oferi o dieta echilibrata, chiar daca una dintre urmatoarele mese ale zilei nu va decurge  tocmai bine.

2. Fa in asa fel incat mancarea sa fie amuzanta.

Pentru un copil de 2-3 ani, o farfurie plina de legume nu este tocmai interesanta. Schimband aceasta perceptie, poate duce foarte usor in convingerea copilului tau sa aibe o dieta echilibrata.

Un buchetel de broccoli se poate transforma intr-un pom, iar o ciuperca poate deveni casuta pentru micutele boabe de orez, creativitatea la masa poate fi un lucru bun. Un alt exemplu poate fi un fondue, pentru toata familia. O farfurie plina de legume care inoata in sos de branza poate fi foarte amuzanta pentru copii.

3. Serveste macar un aliment care le place.

Nu e nevoie sa le oferi copiilor la masa doar ce le place, dar sa fie in farfuria lor, macar un aliment pe care sunteti siguri ca il vor manca, astfel nu vor ramane nemancati pana la urmatoarea masa.

4. Introdu in dieta lor alimente noi cu arome care le sunt cunoscute

Introducere alimentelor noi cu arome noi in dieta copiilor poate fi o combinatie cam dificil de acceptat, pentru gura lor micuta.
Sa zicem ca incerci sa le introduci in dieta grasimile omega-3 sub forma de somon. Intrucat copilul tau nu ar aprecia un somon facut pe gratar cu plante aromate si lamaie, din prima zi, incearca sa ii servesti un somon cu un sos de ananas si mango. Incorporarea unei arome cu care copilul tau e familiarizat si ii place, poate face diferenta intre reusita sau esecul introducerii unui aliment nou in dieta copilului tau, intrucat prima impresie este foarte importanta cand vorbim de introducerea de noi alimente.

5. Daca nu reusesti din prima, incearca iar si iar.

Chiar daca, spre exemplu, copilul tau isi declara vehement ura fata de mazare, nu lasa acest lucru sa te descurajeze, in introducerea acestui aliment in dieta lui, la o data ulterioara. De foarte multe ori, chiar daca pentru prima oara cand au gustat un aliment copii au fost contra acestuia, cu timpul a ajuns ca acel aliment sa fie printre preferatele lor. De cele mai multe ori, servirea alimentului „inamic” cu alt sos sau alt condiment poate face diferenta.

6. Implica-ti copilul in alegerea si prepararea mancarurilor

Putand sa faca propriile alegeri in ceea ce se va servi la masa, poate fi un impuls emotional mare pentru copil. In plus, mandria care o vor simti cand vor fi complimentati pentru cat de gustoasa a fost mancarea servita la masa, stiind ca ei au ales meniul si au ajutat in pregatirea mancarii, poate consolida obiceiurile unei diete sanatoase.

Lasa-ti copilul sa planifice pranzul pentru saptamana viitoare. Aceasta este o mare oportunitate sa ii inveti grupurile de alimente si sa ii incurajezi sa aleaga felurile de mancare potrivite pentru ei si apoi incurajeaza-i sa te ajute la pregatirea pranzului. Implicand copiii, le va da un sentiment de independenta in ceea ce vor manca.

Ultimul sfat:

Asigura-te ca servesti doar mancare integral gatita. Dieta ta va avea intotdeauna lipsuri, daca folosesti mancare preambalata, iar micul dejun consta numai in produse de patiserie semipreparate.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?