5 plante care te ajuta sa dormi si sa te relaxezi


Industria specializata in a te ajuta sa dormi, are mare aderenta asupra lumii, dar pana si cele mai eficiente medicamente prescrise au defectele lor: efecte secundare, acces limitat si cost ridicat. Acesta este motivul pentru care oamenii apeleaza la plante, care au fost testate de sute de ani, de botanisti si medici naturisti versus cele 6 luni in care s-au testat medicamentele de specialitate.

Medicina populara a fost suprimata in Europa de fortele culturale ale Romei si multi botanisti, au fost arsi pe rug, datorita cunostintelor lor stranii, despre lumea plantelor.

Marea parte a acestei suprimari, a fost determinata de promovarea botanistilor a sigurantei si controlului nasterilor, cu ajutorul plantelor. Cultura din vest a trimis aceste metode de vindecare in subteran si a reprimat toate cunostintele despre plante.

Cunostintele despre plante sunt subiecte dublu-Taboo.

Acest taboo religios fata de „medicina populara” s-a reportat pana la inceputul secolului 20, atunci cand studiul plantelor a fost abandonat definitiv, in favoarea metodelor chimice si sintetice, mult mai profitabile.

Deci aveam un dublu taboo impotriva studiilor despre plante: doctrina veche religioasa combinata cu interesele stiintifice comerciale.

Acestea insa, nu au oprit industria farmaceutica, sa „fure” cunostinte de baza despre plante, dar a limitat oportunitatile de finantare publica pentru studii curente asupra eficacitatii multor plante medicinale, venerate in trecut.

NOTA RAPIDA: UNELE PLANTE POT CONTRACARA ALTE MEDICAMENTE PRESCRISE, SAU POT FI PERICULOASE IN COMBINATIE CU ALCOOLUL SAU SEDATIVE, IAR ALTELE POT FI PERICULOASE IN COMBINATIE CU ANTIDEPRESIVELE.

Consulta doctorul daca ai dubii si informeaza-te inainte sa incerci tratamentele cu plante.

Valeriana

Radacina de valeriana are o istorie indelungata, de utilizare ca sedativ usor. Luat ca supliment, valeriana reduce timpul de a adormi adanc. Valeriana in combinatie cu hameiul, are de asemene rezultate clinice dovedite pentru insomnie, conform unu studiu din 2005, raportat in revista Sleep. Este de asemenea combinata adesea cu kava kava, dar ai grija cu acestea daca ai probleme cu ficatul sau cu rinichii.

Cateva studii au aratata ca valeriana, folosita singura nu este eficienta pe termen lung pentru insomnie. Trebuie insa mentionat ca orice probleme legate de somn, care dureaza mai mult de doua saptamani, necesita asistenta medicala.

Lamaita (Melissa officinalis)

Lamaita sau Melissa officinalis a fost folosita ca si relaxant inca din Evul Mediu, in medicina populara, europeana. Are un miros curat si proaspat de citric, deci poate fi folosita ca si ceai sau supliment.

Efectele lamaitei sunt mai mult de gandire pozitiva/placebo. Un studiu efectuat in 2003 in revista Neuropsychopharmolocology a demonstrat ca lamaita incurajeaza somnul in mod indirect, prin imbunatatirea starii de spirit si prin inducerea unui calm mental. Lamaita poate fi numita nootropic sau supliment de marire a creierului, deoarece aceasta poate imbunatati performantele cognitive.

Floarea pasiunii

Multe dintre remediile europene pentru somn, pe baza de plante, contin floarea pasiunii sau Passiflora incarnata, chiar daca aceasta planta provine din regiunile tropicale ale Americii, unde era des folosita de catre azteci, potrivit jurnalelor conchistadorilor din secolul al 16-lea.

Frunzele si floarea acesteia au o aroma usoara si o buna reputatia pentru reducerea anxietatii si insomniilor cauzate de anxietate.

In timp ce, cateva studii au fost fondate in America, pentru a cerceta efectele acestei plante, ea a fost notata ca fiind un tranchilizant natural, in Germania. Potrivit Enciclopediei Gale de Medicina Alternativa, ingredientele active pot fi harmalina si harmina, deci nu folosi floarea pasiunii daca iei antidepresive IMAO, deoarece efectul de sedativ se poate amplifica.

Musetelul

Musetelul este probabil cel mai recunoscut ajutor pentru un somn bun, dar de fapt multe studii clinice efectuate nu au aratat nici un efect a acestei plante, in cazul celor care sufera de insomnie cronica. Deci, este musetelul doar un placebo, datorita mirosului ademenitor? Nu, de fapt, musetelul promoveaza somnul pe cale indirecta, prin cresterea calmului mental.

Un studiu recent efectuat la Universitatea din Pennsylvania, a demonstrat ca musetelul reduce semnificativ simptomele anxietatii generalizate.

Kava Kava

Cunostintele despre kava sau Piper methysticum, provin de la cultura indigena din Pacificul de Vest, care foloseau radacinile acestui arbust pentru crearea de bauturi alcoolice. Ca majoritatea „plantelor pentru somn” enumerate aici, kava nu este tehnic un sedativ, si are rezultate mixte in tratarea insomniei. Multe surse clinice spun ca nu este eficient, desi ramne clasificat ca fiind hipnotic.

La fel ca si musetelul sau lamaita, kava poate promova somnul prin scaderea anxietatii. De fapt Institutul National de Sanatate din America sugereaza ca acest arbust poate fi la fel de eficient precum Valium-ul, pentru promovarea calmului.

Ai grija totusi, kava are o reputatie proasta, deoarece cateva remedii pe baza de plante cu kava, au fost implicate in cazuri de toxicitate hepatica, in Europa. Nu se stie exact, ce anume este de vina in aceste cazuri, fie supradoza cu kava, fie contaminari din alte surse. Categoric, nu folosi kava, daca ai probleme cu ficatul sau folosesti si alte medicamente care afecteaza ficatul.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?