5 alimente cu un continut mare de vitamina D


Vitamina D este o vitamina solubila in grasimi, care joaca un rol vital in corpul nostru. Are multe functii si o lipsa de vitamina D poate duce la probleme de sanatate serioase. Cresterea oaselor este impiedicata serios de o deficienta de vitamina D. Vitamina D promoveaza absortia de calciu in corp, care duce la mentinerea oaselor sanatoase si puternice. Fara nivelele adecvate de vitamina D si calciu, oasele devin moi si firave, aceasta ducand la osteoporoza.

La copii, deficienta de vitamina D poate cauza rahatismul. Rahatismul este o boala care apare la copii, cauzand oase moi care duc la fracturi sau deformare. In plus, lipsa de vitamina D poate cauza diferite boli cronice, precum boli de inima, artrita, diabet, tensiune ridicata si chiar cancer.

Datorita importantei acesteia in corp, este esential sa incorporezi in dieta ta, alimente ce contin vitamina D. Un adult sanatos, intre 19 si 50 de ani, ar trebui sa primeasca aproximativ 200 UI de vitamina D zilnic. Adultii mai in varsta au nevoie de o cantitate mai mare de vitamina D, astfel asigurandu-si mentinerea oaselor sanatoase. Doza recomandata pentru persoanele cu varste cuprinse intre 51 si 70 ani este de aproximativ 400 UI, iar pentru persoanele peste 70 de ani doza recomandata este de 600 UI. Desi nu sunt multe produse alimentare naturale cu un continut bogat a acestei vitamine, urmatoarele 5 au cea mai mare concentratie de vitamina D.

1. Laptele

Laptele este o sursa excelenta de vitamina D, acesta fiind fortificat cu aceasta vitamina. Fortificarea laptelui cu vitamina D a inceput acum cateva decenii, datorita cresterii numarului de copii bolnavi de rahatism. O singura ceasca de lapte poate oferi o patrime din doza zilnica recomandata, de vitamina D. Totusi sunt multe produse lactate care nu sunt fortificate si contin cantitati mici din aceasta vitamina.

2. Cereale

Multe dintre cereale sunt fortificate cu vitamina D. Verifica ambalajul cerealelor si asigura-te ca au un continut mare din aceasta vitamina.

3. Pestele

Pestele, in special cel cu un continut mai mare de grasimi, este o sursa excelenta de vitamina D. O portie de somon iti ofera doza zilnica recomandata de vitamina D. In afara de somon, pestii precum tonul, macroul si somnul sunt bune surse de vitamina D.

4. Ouale

Un singur ou iti poate oferi pana la 25 UI de vitamina D. Continul mai mare de vitamina D il are galbenusul de ou.

5. Sucul de portocale

In afara de lapte si cereale fortificate cu vitamina D se gaseste si suc de portocale fortificat cu aceasta vitamina.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Connect with Facebook

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes