4 VITAMINE ESENTIALE PENTRU O PIELE SANATOASA


Nutritia si pielea sanatoasa sunt in legatura stransa si unii dintre nutrientii care joaca un rol important in acest aspect, sunt vitaminele. De aceea majoritatea produselor de ingrijire a pielii, contin cantitati mari de vitamine. Totusi, este extrem de important sa primesti vitaminele prin intermediul alimentelor. In continuare enumeram unele dintre cele mai importante vitamine pentru o piele sanatoasa si felul cum sa le incorporezi in dieta ta.

1. Vitamina A

Daca ai pielea uscata, exista posibilitatea sa ai deficienta de vitamina A. Persoanele care au probleme cu acneea sunt, de asemenea, incurajati sa consume vitamina A sau sa foloseasca produse derivate din aceasta vitamina. Din moment ce vitamina A ajuta la refacerea tesuturilor, este de asemenea o vitamina esentiala cand vine vorba de vindecarea zgarieturilor, ranilor si altor daune aparute la nivelul pielii. Pacientii care sufera de boala de piele, psoriazis, sunt adesea sfatuiti sa foloseasca retinoida (o forma a vitaminei A) pentru reglarea cresterii celulare. Vitamina A este, de asemenea, un nutrient grozav anti-imbatranire. Deci, daca vrei sa ti sub stapanire ridurile, pielea obosita si alte semne ale imbatranirii, vitamina A te poate ajuta. Resurse bune ale vitaminii A inculd ouale, verdeturile, laptele, ficatul, etc.

2. Vitamina E

Vitamina E este probabil, cea mai cunoscuta vitamina esentiala pentru sanatatea pielii. Aceasta din cauza ca vitamina E este un antioxidant, care ajuta la lupta impotriva radicalilor liberi din corp. Radicalii liberi sunt cauzati de numerosi factori, precum fumatul, poluarea si expunerea prelungita la soare. Radicalii liberi sunt unii dintre principalii vinovati, a imbatranirii premature a pielii. Ca rezultat, vitamina E poate fi un nutrient anti-imbatranire important. Aparitia petelor cauzate de imbatranitre, ridurile, vergiturile se reduc prin aplicarea produselor bogate in vitamina E. Vitamina E poate fi gasita de asemenea in alimente precum maslinele, semintele de folarea soarelui, alunele, migdalele, germenii de grau si verdeturile.

3. Vitamina C

Ca si vitamina E, vitamina C este de asemenea un antioxidant eficient. Aceasta inseamna ca te poate ajuta, de asemenea la combaterea semnelor de imbatranire a pielii. Vitamina C stimuleaza productia de colagen, din piele. Colagenul este proteina responsabila cu mentinerea elasticitatii pielii. Deci, daca vrei sa iti pastrezi pielea neteda si tanara, vitamina C te poate ajuta. Majoritatea fructelor sunt surse de vitamina C, deci incearca sa strecori in dieta ta zilnica, fructe. Legumele, precum brocoli, conopida, rosiile, varza de Bruxelles si castravetii sunt, de asemenea, surse bogate de vitamina C.

4. Complexul de vitamine B

Vitaminele B ar trebui adaugate in dieta ta, daca vrei sa ai o piele sanatoasa. Vitamina B1, de exemplu, stimuleaza circulatia in corp si iti confera pielii o anumita stralucire. Daca esti o femeie care foloseste pastile anticonceptionale, atunci exista riscul, sa suferi de deficienta de vitamina B1. Galbenusul de ou, nucile si stafidele, sunt surse bogate de vitamina B1. Niacina din vitamina B3 ajuta la oxigenarea corespunzatoare a pielii, care previne, printre multe altele si dezvoltarea acneei. Surse bogate de niacina sunt rosiile, brocoli si morcovii.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?