4 MODALITATI DE A TE LUPTA CU PESIMISMUL


Unele persoane sunt niste pesimisti naturali si se simt bine in pielea lor. Se privesc ca fiind pragmatici, care au un simt al realitati mai bun. Apoi exista acei dintre noi care se simt coplesiti de negativism si ne dorim sa fim mai optimisti. Acest lucru e complet posibil. Totul sta in cum privim lucrurile…

1. Controlul stresului

Cand ne ascundem nelinistile, acestea se intaresc. Fiecare problema, se poate transforma intr-un bulgare de zapada, care ne poate coplesi. Fiecare persoana, are modalitatea ei de a se calma. Acestea variaza, de la exercitii fizice, la ascultatul de muzica sau cititul unei carti bune. Multi dintre noi, incep sa realizeze cat este de important, sa reusim sa ne controlom stresul, pentru sanatatea noastra mentala si fizica.

2. Controale constate ale realitatii

Uneori, este necesar sa dezbati validitatea temerilor tale, pentru a determina daca sunt rationale sau nu. Aceasta se numeste auto-rationalizare si una dintre cele mai recunoscute metode este scenariul ‘ cel mai rau caz’. Aceasta este cand iei in considerare cea mai ingrozitoare situatie posibila, apoi apreciaza, daca acest scenariu, este cu putinta sa se intample. De exemplu, cineva drag tie, iti spune ca te va suna, cand ajunge la destinatie, dupa o calatorie. Trebuia sa ajunga la destinatie acum 15 minute. Te poti gandi ca s-a intamplat un accident inspaimantator. Dar dupa ce te gandesti putin, ajungi la concluzia, ca probabil nu a ajuns inca la destinatie sau te suna cand e convenabil pentru cel drag tie. Nu trebuie niciodata sa ajungi la concluzii pripite, cauzandu-ti astfel stres inutil.

3. Suportul familiei si prietenilor

Familia si prietenii sunt de obicei mai mult decat dispusi sa iti ofere un control al realitati. Nu fiecare dintre noi este insa, suficient de norocos sa aibe prieteni apropiati sau membri ai familiei carora sa li se confeseze. Este indicat sa cauti suport moral, ori de cate ori te simti coplesit sau extrem de confuz. Acest suport poate veni de la un coleg de lucru sau de la un membru unui grup de sprijin. De cele mai multe ori, tot ce trebuie este un alt punct de vedere, pentru a privi lucrurile dintr-o alta perspectiva.

4. Stapaneste-ti propiile sentimente

Accepta ca ai control complet asupra perceptiilor si raspunsurilor interne. Nu poti avea un cotrol asupra lucrurilor care te supara la servici, de exemplu. Dar esti in masura sa decizi daca la sfarsitul zilei de lucru vei fi usurat sau frustrat.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?