15 alimente cu un continut bogat de vitamina e


Vitamina E este un compus antioxidant, solubil in grasimi, care ajuta coprul in neutralizarea efectelor daunatoare a oxidantilor si grasimilor. Cercetarile ce se fac in prezent, vor sa demonstreze rolul important pe care il are aceasta vitamina in oprirea producerii radicalilor liberi, o metoda de baza in prevenirea dezvoltarilor de boli cronice si in intarzierea procesului de imbatranire. Este de asemenea un element vital in mentinera sanatatii generale si a unui sistem imunitar sanatos.

Unele studii incearca sa demostreze, de asemenea, rolul vitaminei E, in prevenirea dezechilibrului mental, care duce la boli precum dementa si Alzheimer. Unii dintre noi prefera sa consume suplimente de vitamina E, dar se pot folosi si surse naturale, care sa ne asigure zilnic cantitati mari a acestui antioxidat atat de util. De fapt, sunt multe alimente cu un continut mare al vitaminei E.

In continuare sunt prezentate 15 dintre alimentele cu un continut mare de vitamina E, pe care e indicat sa le adaugi in dieta ta zilnica.

1. Migdale

Migdalele sunt unele dintre cele mai bune alimente care contin vitamina E. Doar 30 de grame de migdale contine aproximativ 7,4 mg de vitamina E. Poti sa iti iei necesarul de vitamina E si din laptele de migdale sau uleiul de migadle. Totusi e recomandabil sa mananci migdale crude.

2. Seminte crude

Alege seminte crude, precum cele de floarea soarelui, dovleac si susan, deoarece si acestea au un bogat continut de vitamina E. De fapt, daca mananci doar o ceasca de seminte de floarea soarelui, iti asiguri 90,5% din necesarul zilnic de vitamina E.

3. Mangold

Mangoldul este una dintre cele mai sanatoase legume, care poate fi cu usurinta adaugat in dieta zilnica. De obicei recunoscut datorita continutului bogat de vitamina K, vitamina A si vitamina C, mangoldul are de asemenea si un continut bogat de vitamina E. Consumul a unei singure cesti ce mangold fiert, iti asigura 17% din necesarul zilnic de vitamina E.

4. Frunze de mustar sau Brassica juncea (Mustrad Greens)

Frunzele de mustar sunt foarte nutritive si au de oferit numeroase beneficii asupra sanatatii tale. Nu doar ca sunt printre primele alimente cu un continut bogat de vitamina E, dar au, de asemenea, mari cantitati de vitamina K, vitamina A, acid folic si vitamina C. Daca mananci o ceasca de frunze de mustar fierte, iti asiguri aproximativ 14% din necesarul zilnic de vitamina E.

5. Spanacul

Spanacul este una dintre cele mai bune verdeturi, recomandabil de adaugat in dieta. Nu este doar o sursa buna de calciu si acid folic, ci si o sursa bogata de vitamina E. O ceasca de spanac fiert iti asigura aproximativ 20% din necesarul zilnic. Incearca de asemenea sa consumi si spanac crud, pe care il poti adauga si in sandvisurile tale, facandu-le astfel mult mai sanatoase.

6. Frunzele de nap

Desi frunzele de nap au un gust putin amarui, acestea sunt bogate in multi nutrienti esentiali. Ca si restul frunzelor verzi din aceasta lista, o ceasca de frunze de nap fierte iti ofera nu doar vitamina K, vitamina A, vitamina C, acid folic, ci si 12% din necesarul zilnic de vitamina E.

7. Varza Kale

Varza Kale este o alta leguma cruciala, pe care trebuie sa o consumi de cate ori ai ocazia. Varza Kale este o sursa de nenumarati nutrienti esentiali, de fapt doar o ceasca de varza Kale fiarta iti ofera 6% din necesarul zilnic de vitamina E. Se recomanda a se folosi varza Kale bio.

8. Uleiuri din plante

Majoritatea uleiurilor provenite din semintele plantelor sunt de asemenea o sursa buna de vitamina E. Cel mai bun ulei cu un continut bogat de vitamina E este cel din germeni de grau. O lingura din acest ulei, contine 100% din necesarul zilnic de vitamina E. Uleiul de floarea soarelui este o alta optiune excelenta, acesta oferindu-ti 5 mg de vitamina E, si acesta foate fi folosit cu usurinta la gatit. Alte uleiuri care sunt o buna sursa pentru vitamina E sunt cel de canepa, de nuca de cocos, de bumbac (cu un continut aproximativ de 5mg de vitamina E), uleiul de masline si cel de sofran. Se recomanda a se consuma doar uleiuri presate la rece, nerafinate si bio.

9. Alune de padure

Alunele de padure sunt o gustare perfecta in timpul unei zile de lucru lungi, e suficeint sa mananci doar 30 g de alune de padure ca sa iti asiguri aproximativ 20% din necesarul zilnic de vitamina E. Ca alternativa, poti incerca sa folosesti laptele din alune de padure dimineata la cafea, in loc de laptele obisnuit sau frisca.

10. Muguri de pin

Adauga 30g de muguri de pin la orice fel de mancare. O portie contine 2,6mg de vitamina E. Poti folosi de asemenea si uleiul din muguri de pin.

11. Avocado

Probabil unul dintre cele mai delicioase fructe, cu un continut bogat de vitamina E, avocado reprezinta cel mai bogat si cremos aliment natural. Doar o jumatate de avocado contine mai mult de 2 mg de vitamina E. Avocado e foarte usor de incorporat in dieta ta. Poti folosi bucati de avocado in salata ta sau in sandvis sau fa un pireu de avocado.

12. Broccoli

De generatii bune, broccoli este considerat cel mai bun detoxifiant si este unul dintre cele mai sanatoase alimente, cu un bogat continut de vitamina E. Doar o ceasca de brocoli gatit la aburi iti ofera 4% din necesarul zilnic de vitamina E. Probabil ca broccoli nu are un continut de vitamina E la fel de mare ca restul alimentelor din aceasta lista, dar cu siguranta este unul dintre cele mai sanatoase legume, care poate fi consumat zilnic.

13. Patrunjelul

Un condiment excelent, patrunjelul este, de asemenea, o buna sursa de vitamina E. Incearca sa adaugi patrunjel proaspat in salate si alte feluri de mancare, pentru un surplus de vitamina E. Patrunjelul uscat iti ofera de asemenea aceasta vitamina importanta, dar cu cate e mai proaspat cu atat e mai bine.

14. Papaya

Acest fruct este un aliment recunoscut ca fiind o buna sursa de vitamina C, dar are de asemenea si un continut bogat de vitamina E. Doar un papaya iti ofera aproximativ 17% din necesarul zilnic. Incearca sa adaugi papaya proaspat sau congelat si alte fructe bogate in vitamina E intr-o delicioasa salata sanatoasa.

15. Maslinele

Consumul de masline este o cale excelenta de a-ti asigura necesarul zilnic de vitamina E. Doar o ceasca de masline iti ofera aproximativ 20% din cantitatea recomandata de vitamina E.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Connect with Facebook

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes