15 alimente cu un continut bogat de vitamina C


Vitamina C este un nutrient foarte important. De la prevenirea racelii si gripei, regenerarea tesuturilor, oaselor si vaselor de sange, pana la intarirea abilitati organismului de a sintetiza calciu si alte minerale, vitamina C este ceea ce vrem, sa mancam, mai mult decat necesarul zilnic.

De fapt, studiile confirma acum necesitatea de vitamina C pentru a stimula functia creierului, vindecarea ranilor si recuperarea organismului dupa boli. Un potential antioxidant de neutralizare a radicalilor liberi, un regim alimentar lipsit de vitamina C poate cauza probleme de sanatate, in timp. Doza zilnica recomandata de vitamina C, este, pentru barbati de 90mg, iar pentru femei 75mg.

Urmatoarea lista de alimente bogate in vitamina C, te va ajuta sa iti creezi o dieta, care sa contine cat mai multe surse a acestui nutrient esential.

1. Capsunile

Unele dintre cele mai gustoase si sanatoase fructe de pe planeta, capsunile au un continut extrem de bogat de vitamina C. Capsunile nu sunt bogate doar in vitamina C, au de asemenea, un continut bogat de fibre si antioxidanti reponsabili cu reducerea stresului oxidativ si cu protejarea inimii de excesul de colesterol LDL. Doar o portie de capsuni contine aproximativ jumatate din necesarul tau zilnic de vitamina C.

2. Ciresele Acerola

Ciresele Acerola, Malpighia punicifolia, sunt niste mici fructe rosii, pline de vitamina C!! De fapt, acestea contin aproximativ de 65 de ori mai multa vitamna C, decat cantitatea continuta de portocale. Doar o singura cireasa Acerola contine doza zilnica recomandata, de vitamina C. Se recomanda a se manca proaspete, dar se poate cumpara si sub forma de pudra.

3. Citricele

Portocale, grapefruit, lamai si lime! Citricele au un bogat continut de vitamina C. Consuma o portocala de marime medie pentru a obtine 70mg de vitamina C. Un pahar mic de suc de portocale proaspat contine pana la 93mg de vitamina C, iar un pahar mic de suc de grapefruit contine pana la 70mg de vitamina C. Chiar daca, probabil, portocalele sunt cele mai recunoscute surse de vitamina C, nu inseamna ca ele au cel mai mare continut a acestei vitamine.

4. Papaya

Papaya este un alt fruct bogat in vitamina C, o portie de continand 100% din necesarul zilnic. Acest fruct are de asemenea si un continut mare de vitamina A.

5. Coacaze neagra

Cu profunda sa nuanta de violet-inchis, este usor de imaginat ca acest fruct are un continut bogat de vitamina C. Coacazea neagra contine aproximativ 180mg per portie, precum si suficient potasiu, fier, vitamina B5 si fitochimicale.

6. Kiwi

Poti fi surprins sa afli ca acest fruct verde, contine mai multa vitamina C decat portocala. Aceste fructe sunt bogate de asemenea in flavonoide si are la fel de mult potasiu ca si banana. Copii care mananca aceste fructe bogate in vitamina C, au un tract respirator mai puternic decat cei care nu consuma aceste fructe, acestea fiind demonstrate in studii de specialitate.

7. Ardei gras

Ardeii grasi sunt alte alimente bogate in vitamina C, precum si in beta-caroten. De fapt, aceste legume colorate au fost studiate datorita beneficiilor lor cardio-protective si s-a demonstrat de asemenea ca previne cataracta, formarea cheagurilor de sange, pot reduce de asemenea sansele de producere a atacurilor de cord si a accidentelor vasculare cerebrale. O jumatate de cana de ardei gras rosu, proaspat, contine peste 140mg de vitamina C. Toti ardeii grasi au un continut bogat de vitamina C, dar cei galbeni sunt cei mai bogati, pe locul doi fiind ardeiul gras rosu.

8. Guava

Acest fruct exotic este o alta sursa excelenta de vitamina C, un singur fruct continand peste 250mg. Dublu fata de necesarul zilnic! Sunt de asemenea bogate in fibre, acid folic, potasiu si magneziu, acestea facand din guava, un super-fruct. Multe supermarket-uri importa acum aceste fructe exotice, facandu-le usor de gasit.

9. Varza de Bruxelles

Nu e mancarea favorita, a multora dintre noi, dar varza de Bruxelles e recunoscuta ca fiind o buna sursa de vitamina C. O portie de varza de Bruxelles gatita, contine aproximativ 50mg de vitamina C. In afara de faptul ca este o buna sursa de vitamina C, varza de Bruxelles are de asemenea un continut bogat de vitamina K, acid folic, vitamina A, magneziu, potasiu si fibre. Totusi, desi varza de Bruxelles contine atat de multi nutrienti esentiali, este aproape imposibil sa iti convingi copii sa o manance.

10. Pepenii

Multi pepeni contin vitamina C. Doar o ceasca de pepene galben, iti ofera aproximativ 67mg de vitamina C, plus o cantitate suficienta de vitamina A si potasiu. Pepenele verde este de asemenea, o sursa excelenta de vitamina C, o portie iti ofera 112% din necesarul zilnic.

11. Verdeturi

Gulie verde, macris, spanac (si multe alte verdeturi) sunt toate minunate surse de vitamina C. Desi fiecare in parte, contin cantitati diferite de vitamina C, sunt toate, foarte sanatoase.

12. Broccoli

Chiar daca il consumi crud sau gatit, nu poti niciodata da gres cu broccoli. De fapt, in plus, fata de numerosii nutrienti si fibre, o portie de broccoli iti ofera peste 90mg de vitamina C. Broccoli este de asemenea unul dintre cele mai bune alimente pentru detoxifiere.

13. Conopida

Desi nu e la fel de colorata ca si restul alimentelor bogate in vitamina C, conopida contine destul din acest nutrient esential. Doar o ceasca de conopida iti ofera aproximativ 46mg de vitamina C, sa nu mai vorbim de vitamina K, acid folic si fibre.

14. Rosiile

Stralucitoarele rosii sunt de asemenea surse excelente de vitamina C. Incearca sa folosesti rosii uscate la soare, deoarece au un continut concentrat de vitamina C. Doar o portie de 100g contine peste 100mg de vitamina C. Aceasta e echivalentul a 170% din necesarul zilnic.

15. Ierburi

Multe ierburi proaspete precum coriandru, arpagic, cimbru, busuioc si patrunjel sunt bogate in vitamina C. Incearca sa folosesti cat mai multe din aceste ierburi proaspete. De fapt, doar o ceasca de patrunjel proaspat contine peste 130mg de vitamina C. Cimbrul e pe primul loc, cu un continut de 160mg, la o ceasca.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?