13 pasi catre o dieta sanatoasa


Ceea ce nu stiu multi oameni este faptul ca a manca sanatos nu trebuie privit ca pe un lucru confuz sau restrictiv.

Primul pas intr-o dieta sanatoasa este consumul a cat mai multor varietati de mancare. De ce este important acest aspect? Pentru ca diferite mancaruri asigura organismului diferiti nutrienti.

In al doilea rand, fructele, legumele, cerealele sunt bogate in complecsi de carbohidrati, fibre, vitamine si minerale, au foarte putine grasimi si zero colesterol. Restul de nutrienti ar trebui sa provina din produsele lactate cu putine grasimi, carne slaba, carne de pasare si peste.

De asemenea, ar trebui sa mentii un echilibru al numarului de calorii din mancare. Nu consuma mai mult decat organismul poate folosi. Altfel vei lua in greutate. Dar, daca consumi mult si faci sport atunci nu trebuie sa ai grija kilogramelor in plus, stabilesti astfel un echilibru.

Urmand acesti trei pasi importanti nu inseamna ca trebuie ca renunti la mancarurile preferate. Atata timp cat mananci sanatos, portiile sunt consistente, dieta e echilibrata si bogata in nutrienti si fibre, nu este nimic in neregula daca se consuma ocazional un cheeseburger. Trebuie doar sa limitezi timpul acordat savurarii unor mancaruri de acest gen. Incearca sa te rezumi la cantitati mici.

Mancatul sanatos constituie o oportunitate de a-ti largi aria preferintelor in materie de legume, cereale sau fructe pe care in mod normal nu le consumai.

O dieta sanatoasa nu inseamna a consuma mancaruri care nu-ti plac. Iata un ghid al metodelor de a-ti construi o dieta sanatoasa.

1. Consuma cantitati mari de alimente bogate in fibre cum ar fi: fructe, legume, cereale integrale. Acestea sunt carbohidrati buni pentru organism si au un numar redus de calorii. Ar trebui sa substituie 20 din cele 30 de grame de fibre necesare zilnic, care inlesnesc absorbtia de carbohidrati, ceea ce are mai putin efect asupra nivelului de insulina sau de zahar din sange si promoveaza alte beneficii ale sanatatii. Aceste alimente asigura si necesarul zilnic de vitamine, minerale si fitochimicale (chimicale esentiale din plante care sunt bune pentru sanatate).

2. Fii sigur ca incluzi in meniu fructe si legume verzi, portocali si galbene, cum ar fi brocoli, morcovi, citrice. Antioxidantii si ceilalti nutrienti din aceste alimente scad riscul de dezvoltare ale unor tipuri de cancer si alte afectiuni. Consuma cinci portii sau chiar mai mult de-atat.

3. Limiteaza numarul mancarurilor dulci (care contin zahar) produselor pe baza de grane rafinate cum ar fi painea alba. De asemenea, redu numarul gustarilor sarate. Zaharul sau mai bine zis numarul unu in aditivi alimentari este regasit in multe mancaruri. Multe din aceste preparate sunt bogate in grasimi sau mai bine zis au mare desitatea calorica.

4. Redu consumul de grasimi provenite de la animale. Grasimile saturate maresc nivelul de colesterol si au reactii adverse asupra starii de sanatate. Alege carnea slaba, produsele lactate cu putine sau fara grasimi.

5. Este bine sa limitezi grasimile monosaturate si polisaturate.

6. Consuma mai mult peste si nuci care contin grasimi sanatoase, nesaturate. Inlocuieste uleiul de masline cu unt sau margarina.

7. Portiile trebuie sa fie moderate, in special mancarurile bogate in calorii.

8. Verifica colesterolul din mancaruri. Nu se va consuma mai mult de 300 de miligrame pe zi. Si daca nu stiai unde gasesti colesterolul evita produsele provenite de la animale.

9. Consuma tot felul de varietati de mancare. Nu incerca sa-i asiguri organismului tau nutrientii necesari consumand tot timpul aceleasi tipuri de preparate culinare. In plus eviti posibile toxine, pesticide din anumite mancaruri.

10. Metine-ti nivelul optim de calciu in sange. Calciul este esential pentru oase si dinti. Iti poti asigura aportul de calciu zilnic consumand lapte degresat sau iaurt cu putine grasimi. Daca nu este asimilat se recomanda sa se administreze suplimente nutritive.

11. Este bine sa-i asiguri organismului aportul de vitamine si minerale din mancare si nu din suplimente nutritive. Suplimentele nu pot substitui o dieta sanatoasa, si vorbim aici de o gama larga de nutrienti care nu se gasesc in suplimente, dar in alimente da. De asemenea mancarurile asigura organismului energie.

12. Mentine-ti greutatea, nu inregistra prea multe variatii.

13. Stim ca alcoolul este un dusman al siluetei, asa ca va trebui sa consumi cu moderatie, ceea ce inseamna un singur pahar pe zi pentru femei si doua pentru barbati.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?