10 plante si condimente care ajuta digestia


Majoritatea plantelor si condimentelor pe care le folosim la gatit cu regularitate sunt foarte benefice pentru digestie. Digestia este extrem de importanta deoarece face ca majoritatea organelor noastre sa lucre impreuna pentru a absorbi si pentru a procesa substantele nutritive din alimentele pe care le consumam.

O digestie sanatoasa este importanta pentru ca fara ea, poate aparea malnutritia. In plus, toxinele se pot acumula in corpul nostru, ele putand grabi procesul de imbatranire si de asemenea acestea joaca un rol important in declansarea bolilor degenerative.

Simptomele unei digestii cu probleme include: balonarea, gaze/flatulenta, diareea, constipatia si oboseala.

Sunt foarte multe condimente si plante care sunt cunoscute pentru efectele lor benefice pentru o digestie mai buna. Aceastea includ:

#1 Anasonul – popular in bucataria indiana, dar de asemenea si in cea chineza, vietnameza, indoneziana, persana si pakistaneza. Se adauga la placinte, gemuri, jeleuri si alte produse de patiserie, precum, briosele, prajiturile. Alte persoane adauga anasonul si in supe, fripturi si curry. Despre anason se crede de asemenea ca e benefic in prevenirea crizelor de epilepsie.

#2 Busuiocul – foarte popular in bucataria americana si italiana. Frunzele de busuioc sunt folosite pentru a condimenta mai multe tipuri de mancaruri si sunt principalul ingredient pentru sosul pesto (alaturi de muguri de pin, usturoi si parmezan). Busuiocul contine flavonoide (care ofera protectie la nivel celular), are proprietati antibacteriene care inhiba cateva din speciile de bacterii patogenice – care s-au dovedit a fi imune la tratamentul cu antibiotice.

#3 Frunzele de dafin – sunt des folosite in bucataria franceza si mediteraneana. Frunza de dafin trebuie adaugata in mancare din timp, deroarece dureaza destul de mult pana savoarea acesteaia reuseste sa patrunda in mancare. Este deseori folosita la supe. Frunzele de dafin sunt benefice de asemenea si in cazul migrenelor si a diabetului.

#4 Nucsoara – se gaseste in magazine sub forma de seminte sau pudra. Este folosita pentru a intesifica atat aroma dulce cat si cea sarata. Nucosara este folosita la curry, in bucataria indiana, inclusiv la desert. In plus fata de ajutorul oferit digestiei, nucsoara stimuleaza metabolismul si se crede de asemenea ca are proprietati afrodisiace.

#5 Coriandrul – Este folosit la chili, supe si fripturi, precum si cu ciuperci, cartofi si ceapa. Se foloseste in special in bucataria africana, chineza, mediteraneana, latin americana, mexicana si in Orientul Mijlociu si Asia de Sud-Est. In plus fata de mineralele si vitaminele (precum vitamina C) pe care le contine, coriandrul reduce nivelul de colesterol din sange si edemul, elimina ulcerul bucal, anemia si tulburarile menstruale.

#6 Mararul – semintele si frunzele acestuia sunt folosite in prepararea mancarurilor pe baza de legume si oua. Dar si impruna cu fructe de mare, in supe, salate, muraturi si sosuri. Mararul este de asemenea bogat in minerale, vitamina C si flavonoide; o lingura de marar contine mai mult calciu decat 1/3 cana de lapte.

#7 Feniculul – este cunoscut si sud denumirea de „planta peste” in bucataria franceza si italiana. Feniculul este folosit in bucataria indiana. Este folosit alaturi de linte, cartofi, in fripturi, sosuri, patiserie, budinci si fructe condimentate. Este adeseori folosit alaturi de scortisoara. Feniculul este o buna sursa de niacina, calciu, vitamina C, acid folic, fier, magneziu, fosfor si cupru.

#8 Ghimbirul – este un ingredient important in bucataria asiatica. Ghimbirul a fost folosit de sute de ani in medicina Ayurveda si cea Chineza pentru a usura digestia, ajutand de asemenea si in cazul starii de greata si multe altele. Ghimbirul este de multe ori folosit sub forma de ceai.

#9 Oregano – exista oregano mexican si mediteranean. Deseori, in parteneriat cu busuiocul, este folosit la legumele prajite, in supe, oteturi, dressing-uri pentru salate, mancaruri bazate pe oua si branza, fiind de cele mai multe ori folosit alaturi de busuioc, patrunjel, cimbru si usturoi. Oregano are puternice proprietati antibacteriene si inhiba dezvoltarea mai multor tipuri de bacterii, inclusiv cele care sunt reponsabile pentru bolile ce se transmit pe cale alimentara.

#10 Rozmarinul – deseori folosit in bucataria franceza, italiana si mediteraneana. Este folosit la peste, in mancarurile pe baza de rosii, ceapa, ciuperci si cartofi. Poate fi folosit in combinatie cu usturoiul, patrunjelul, salvia, cimbrul si oregano. Rozmarinul a fost folosit de-a lungul istoriei pentru a imbunatati memoria, in tratarea racelii, durerilor de cap, avand de asemenea si proprietati antispomadice.


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Connect with Facebook

*

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
Da-ne un like si nu te mai stresam cu acest mesaj ! :-)
Esti deja fan?